پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جلوه های یک شگفتی

تعریف امین و امیر از یکدیگر

لیگ واقعی را تازه حس می کنیم جایی که تیم ها سفت و محکم برای بردن به میدان می آیند و تقابل جوانی و تجربه جلوه های دلچسبی را به تصویر می کشد.

بازی دور حذفی پاس گرگان و هورسان رامسر یکی از این صحنه های عجیب و جالب لیگ برتر بود که سربازان پاس 217 و هورسانی ها 202 مرتبه امتیاز را تجربه کرده بودند. این مسابقه را در میان شگفتی همگان پاسی ها بردند تا آرمان های یک مربی بی ادعا که داور بین المللی کشتی هم است تا حدودی تحقق پیدا کند.

مسابقه دو تیم جوان 132 دقیقه در تالار والیبال فدراسیون دوام پیدا کرد اما هورسانی ها نتوانستند  جلو دار اسپک های سرکش امین اسماعیل نژاد شوند.

هرچند که در تیم گرگان دو بازیکن جوان گمنام علیرضا عبدالحمیدی و متین احمدی در کنار آرمان صالحی، متین تکاور و  ابرهیم بزمونه یک جمع خواهنده را تشکیل داده بودند. اسماعیل نژاد به جای توپ انگار در زمین آجر رها می کرد، او دوباره درخشیدن آغاز کرده است 24 امتیاز حساس برای تیمش گرفت.

اما زیباتر از همه ی توپ های قلدرانه که از روی سه دفاع می زد مصاحبه ای بود که در پاسخ به پرسش یک خبرنگار انجام داد. وی در مقایسه خود و امیر غفور قطر پاسور پیشین آنقدر متفکرانه جواب داد که جای احسنت دارد " امیر غفور الگوی من است"

از سوی دیگر امیر غفور نیز پیش از دیدار پاس و هورسان درباره امین اسماعیل نژاد نیز گفت: او بازیکنی بسیار باکیفیت و تاثیرگذار است و می تواند برای هر تیمی یاری تعیین کننده باشد.

فرهنگ والیبال تفکری جمعی است و ما چقدر خوشحال شده ایم که کم کم این فرهنگ را متجلی می بینیم.

امروز در چارچوب این رقابت ها تیم شگفتی ساز دیگری به میدان می رود، نیان الکتریک مشهد با پیکان صاحب افتخار بخت آزمایی می کند این مسابقه ساعت 16 از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

تیم بازنده از دور رقابت ها کنار می رود. دور برگشت پلی آف از روز چهارشنبه آینده پی گرفته می شود دیروز یک خبر غافلگیر کننده در حومه توپ و تور این بود که امیر حسین توخته سرعتی زن تیم ملی و هراز آمل مورتکب دوپینگ شده است.

گفته می شود او به دلیل استفاده از داروی سنگ کلیه به چنین سرنوشتی دچار شده است و سرپرست تیم هراز مدعی است که مراتب را پیشاپیش به فدراسیون پزشکی اعلام کرده بودند، باید دید در آستانه رقابت های پلی آف سرنوشت این بازیکن به کجا ختم می شود.

نویسنده: جمشید حمیدی