پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چهره هفت تیم صعود کننده جام حذفی

فینال زود رس را پرسپولیس برد

صعود پرسپولیس و استقلال و حضور تیم‌های استقلال ملاثانی و پارس جنوبی جم در یک چهارم نهایی جام حذفی را باید از فراز و فرودهای خاص رقابت‌ها برشمرد که در نوع خود جالب و زیبا است.

پرسپولیس در جدالی سخت و تعیین کننده در نقش جهان و در حضور چهل هزار تماشاگر سپاهان را ۴ بر ۲ شکست داد تا دورخیز بلندی برای کسب قهرمانی بردارد.

استقلال پیش از آن در ورزشگاه آزادی دو بر صفر ملوان را برده بودو در جمع بزرگان جای گرفته بود. پپکان، هوادار و نساجی سه تیم لیگ برتری هستند که به این مرحله رسیده اند. حضور استقلال ملاثانی از لیگ یک در این جایگاه رفیع هم در نوع خود عجیب است.پارس جنوبی جم هم صعودی چشمگیر داشته است.

تنها دیدار باقیمانده از این مرحله بین تیم‌های گل گهر و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد تا چهره تیم هشتم صعود کننده در جام حذفی مشخص شود. دیدار فولاد با حریف به دلیل حضور نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا و مصاف با الهلال به تعویق افتاد.از ظرافت ها و زیبایی‌های جام حذفی انجام قرعه کشی است.

بسیاری از تیم‌های بزرگ در مراحل قبلی به یکدیگر برخورد کردند و از گردونه خارج شدند. سپاهان، آلومینیوم اراک، تراکتور سازی، مس رفسنجان و ذوب آهن را در این مرحله نمی بینیم اما پارس جنوبی و استقلال ملاثانی در این جمع حاضر شده اند.

چه بسا بر اساس قرعه کشی احتمالی در روزهای آینده پرسپولیس و استقلال با هم برخورد کنند و‌ پیش از نیمه نهایی یک تیم بزرگ حذف شود. به هر حال جام حذفی این زیبایی ها و نتایج عجیب را با خود دارد و باید منتظر مصاف های آینده بود و از آن لذت برد.

نویسنده: احمد میرزاییان