پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کبدی قهرمانی جوانان جهان – ارومیه

همه زو می کشند!

دومین دوره رقابت های کبدی جوانان جهان از امروز در ارومیه آغاز می شود.

صبح امروز البته انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا هم برگزار خواهد شد که باید دید از بین عباس اورسجی و نماینده مالزی کدامیک موفق به کسب بیشترین آرای خواهد شد.

نمایندگان 26 کشور جهان در این رای گیری حضور دارند و این یک اتفاق جالب و شاید هم تاریخی برای آذربایجان قدیمی و شهر زیبای ارومیه باشد.

مسابقات از فردا با شرکت کبدی کاران 14 کشور در چهار گروه آغاز می شود، کبدی در اصل یک ورزش ایرانی است که در بین مردم ما به (زو) معروف است، ورزشی که 7 نفر بر رور تشک در دو وقت 20 دقیقه ای انجام می پذیرد و قوانین و مقررات خاص خود را دار.

این ورزش ترکیبی از کشتی و راگبی است که در آن چابکی، استقامت و حضور ذهن نقش اصلی را ایفا می کند. تیم جوانان ایران که در دوره قبل این رقابت ها عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده بودند این بار برای دفاع از آن موقعیت بازی خواهند کرد.

هدف فدراسیون کبدی در میزبانی این مسابقات یک تیر و چند نشان بود، اول کسب کرسی ریاست کنفدراسیون آسیا و دوم دست یازیدن به دیپلماسی ورزشی و معرفی پتانسیل و توانایی های ایران برای برگزاری رویداد های مهم بین المللی است.

هرچند که باتوجه به موقعیتی که کبدی ایران دارد بعید می دانیم به جز هندوستان تیم دیگری رقیب کبدی کاران باشد اما دیدن مهارت های این ورزش همراه با زو کشیدن (کبدی...کبدی) در این برحه از موقعیت سیاسی و اجتماعی کشور ما قابل توجه خواهد بود.

نویسنده: ج - دوستدار