پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

هفته ۲۱ لیگ برتر و رقابت بالانشینان

تغییرات اساسی در جدول در راه است!


پرسپولیس بعد از شکست دادن سپاهان در جام حذفی، حالا منتظر لغزش شاگردان مورایس در برابر آلومینیوم اراک است تا با برد مقابل نفت مسجد سلیمان در آزادی صدر را در اختیار بگیرد!هفته گذشته در اوج رقابت‌های حذفی ، شیرین ترین و دلچسب تربن نتیجه به نام پرسپولیس و یحیی گل محمدی نوشته شد.

سرخپوشان در جدالی حساس و پرفراز و نشیب در نقش جهان بر سپاهان پیروز شدند و به دور بعدی راه یافتند.مصدومیت ترابی، اسماعیلی فر و عمری ره آورد این جدال سنگین بود.گفته می شود این سه بازیکن به دیدار فردا خواهند رسید، اما صادقی و دیاباته کماکان دو غایب این دیدار هستند.

درخشش فوق العاده وحید امیری و آمادگی و جسارت وحدت هنانوف در مصاف با سپاهان برای پرسپولیسی ها امیدوار کننده بود. ضمن آنکه آل کثیر و پریرا هم نمایی از آمادگی و جسارت را در فاز تهاجمی به رخ کشیدند.آنها در پی برد مقابل نفت مسجد سلیمان هستند و نیم نگاهی هم به جدال رقبای خود از جمله سپاهان و استقلال دارند تا موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کنند.
سپاهان در اراک روز سختی خواهد داشت.
سپاهان بعد از باخت غیر منتظره برابر پرسپولیس که هواداران این نتیجه را به دلیل انتخاب تاکتیک غلط مورایس می دانند، حالا در اراک در پی جبران مافات است.آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی این روزها فوتبالی ناب و رو به جلو ارائه می دهد.سپاهان اگر چه در فاز تهاجمی مغانلو، احمد زاده و نور افکن را آماده و قبراق در اختیار دارد، اما در فاز دفاعی تاثیر پذیر نشان داد.از بخت آنها سیاوش یزدانی دو پنالتی داد و از بازی اخراج شد.مصدومیت دانشگر هم دغدغه چند روز گذشته مورایس بوده و معلوم‌نیست او به بازی با آلومینیوم خواهد رسید یا نه.

باخت سپاهان و برد پرسپولیس رقابت در صدر جدول را به اوج خواهد رساند.
مصاف استقلال با نساجی در قائم شهر
پیکار نساجی و استقلال در قائم شهر هم در نوع خود جالب و دیدنی خواهد بود.حضور تماشاگران دو آتشه نساجی در ورزشگاه و هدایت حمید مطهری از نکات مهم این دیدار است.استقلال با حضور محبی و قائدی در خط حمله و جسارت مهری، یامگا ،جلالی و غلامی در صدد کسب یک‌پیروزی با ارزش در قائم شهر است تا مثلث مدعیان در بالای جدول را تشکیل دهد.از دیگر دیدارهای مهم هفته باید به تقابل گل گهر با پیکان و نفت آبادان با تراکتور اشاره داشت که معادلات در بالای جدول را تغییر خواهد داد.فولاد پس از شکست برابر الهلال و استعفای نکونام ، این بار با هدایت رجبی در اهواز ملوان را به مصاف می طلبد.هوادار هم با مس رفسنجان جدال خواهد داشت. در اصفهان، ذوب آهن این شهر با مهدی تارتار از مس کرمان پذیرایی می کند.مجموعه این رقابت‌ها و نتایج حاصله را باید مهم و تعیین کننده تلقی کرد.امیدواریم این دیدارها به دور از هیاهو و جنجال های هفته های گذشته و با ارائه فوتبالی تاکتیکی از ناحیه تیمهای حاضر همراه باشد و هواداران هم از نمایش تیم‌های مورد علاقه شهرشان لذت ببرند و کامروا شوند.