پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بودجه مشروط برای فولاد

وضعیت مالی باشگاه فولاد یکی از حساس ترین فصول خود را سپری می کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: بعد از ریخت و پاش‌های جواد نکونام باشگاه فولاد به نوعی با بحران مالی روبه‌رو شده است. کارخانه بخشی از بودجه درنظر گرفته را تامین می‌کند و سایر هزینه‌ها باید از طریق سپانسر، تبلیغات و بلیت فروشی تامین شود.

در نتیجه در چنین شرایطی این باشگاه فولاد است که آسیب‌پذیر نشان می‌دهد و به دلیل برخی هزینه‌های بالا در تنگناست. اگر به صحبت‌های اخیر حمیدرضا رادکیا، سرپرست مدیرعاملی این باشگاه دقت کنید از رکود در باشگاه فولاد و فاصله گرفتن از بالای جدول می‌گوید. او به استفاده از نیروهای استان و باشگاه اشاره می کند که جای بحث بسیاری دارد.

باشگاه فولاد مثل تیم پیکان و سایپا نیست که هوادار نداشته باشد و همین که در لیگ باقی بماند برای مسئولان کارخانه کفایت کند. باشگاه فولاد یکی از پرطرفدار ترین تیم‌های فوتبال لیگ برتر را دارد که حالا در آسیا هم برای خود اسم و رسمی پیدا کرده است.

هواداران فوتبال در اهواز نمی‌پذیرند که فولاد چند فصل در لیگ درجا بزند و سکویی برای بازیکنان جوان و با استعداد استان شود. آنها چند ماه دیگر از مربیان و مسئولان این تیم قهرمانی خواهند خواست.

از طرفی مگر آکادمی این باشگاه چند بازیکن در حد لیگ برتر تولید می‌کند که بخواهد تامین کننده نیاز این باشگاه باشد. از این رو پرداختن به آکادمی فقط یک شعار است و فصل بعد خواهید دید که فولاد اصلا بر مبنای آنچه رادکیا گفته است پیش نمی‌رود. با این حال وضعیت مالی این باشگاه خوب نیست. کارخانه از حالا به آنها اعلام کرده هر چند عمده مخارج این باشگاه را تامین می‌کند ولی خودشان باید به فکر تامین 30 تا 40 درصدی بودجه سالیانه این باشگاه باشند.

از طرفی بودجه مورد نظر را به شرطی پرداخت می‌کند که باشگاه فولاد موازی با فعالیت در لیگ و دریافت بودجه در چند قسط، درآمدزایی کند. از این‌رو نمی‌توانیم خیلی اظهارات رادکیا را جدی بگیریم چرا که  او فقط یک سرپرست موقت است و در هیات‌ مدیره هم عضو نیست. در نتیجه نمی‌تواند و نمی‌خواهد در مسائل کلان دخالت کند. پس او هم تابع هیات مدیره است.

اگر او امروز چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند از این روست که می‌داند تیم فولاد تا پایان فصل نهایتا هفتم یا هشتم می‌شود و این با رجبی هم امکانپذیر است. از این رو برای این که به نوعی هواداران را آرام کند و از طرفی آنها را برای هر اتفاقی در فصل بعد آماده کند با هماهنگی هیات مدیره چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است

نویسنده: حسن حیدری.