پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

هندبال ایران در مسیر پیشرفت

هندبال ایران در چند دهه اخیر همواره در تلاطم و افت و خیز بوده است.

کمبود شدید سالن‌های ورزشی برای هندبال آقایان و بانوان یکی از دلایل اصلی این نوسانات در این رشته‌ی ورزشی توپی زیبا می‌باشد

تلاش همه فدراسیون‌ها در همه زمان‌ها قابل توجه و تقدیر است ولی هندبال ما نیاز به یک “شوک” قوی داشت تا بتواند در آسیا بدرخشد و راه حضور خود در عرصه جهانی را بیابد.

حرکات جنجالی و شانتاژ در فوتبال “بیمار” ایران هرگز اجازه نداده است که رشته‌های توپی دیگر علی رغم موفقیت در جامعه مطرح شود ولی برداشتن یک خیز پیروزمندانه در والیبال و اخیرا در هندبال، نوجوانان و جوانان را ترغیب به رو آوردن به این ورزش‌های توپی نماید و فوتبال پرهزینه و پرحاشیه را تا اندازه‌ای تحت تاثیرِ درخشش‌های موفقیت‌آمیز خود قرار دهند.

🔸در این میان یک مدیر جوان و هندبالیست از خطه استان فارس پرچم کاذب فوتبال فروپاشیده ما را به زیر کشید و در یکی دو سال اخیر پرچم هندبال ایران را بر بام آسیا به اهتزاز در آورد تا جایی که فدراسیون جهانی هندبال به تمجید از هندبال ایران پرداخت و پرواز “پاکدل” علاوه بر بام آسیا رفته رفته گام در قلب هندبال جهانی خواهد گذاشت.

این جوان شیرازی سکاندار فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران، با درایت، دوراندیشی و برنامه‌ریزی ویژه چشمان تیزبین مسئولین فدراسیون جهانی هندبال را متوجه پیشرفت‌های شگفت‌انگیز این رشته زیبا در ایران نموده است.

🔸دریغ از پول‌های فراوانی که خرج فوتبال مافیایی ما می‌شود که حاصل آن نتایج “صفر” در قهرمانی آسیا، حسرت در جام ملت‌ها و صد البته رویای دست نیافتنی تیم‌ملی فوتبال امید برای حضور در المپیک های متعدد است.

🔸اکنون در هندبال کشورمان یک اتفاق بسیار مهم رخ داده، یک متخصص هندبال با اراده و انگیزه ستودنی درصدد موفقیت‌های روزافزون هندبال کشورمان است، او و تیم تشکیلاتی‌اش در فدراسیون هندبال اگر یک صدم پول‌های بربادرفته در فوتبال ما را داشتند قدرمسلم زیربنای هندبال کشور را تقویت و تیم‌های پایه را گسترش می‌دادند و حالا پاکدل با انگیزه و با تجربه‌ی این‌روز‌ها، علیرغم موفقیت‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیر در تاریخ هندبال کشورمان در حسرت نداشتن امکانات و تجهیزات و بودجه کافی، منتظر همت و همکاری مسئولین ورزش کشور است و البته وزیر محترم ورزش بخاطر موفقیت‌های اخیر خصوصاً کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان توسط تیم‌های ملی بانوان و آقایان از این فدراسیون پرتلاش تقدیر بعمل آوردند. هندبال ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته و عزم و اراده پاکدل و همکارانش حضور مقتدرانه در عرصه جهانی است.

نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش