پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ژیمناستیک در گروی تک چهره ها

بلبشو کی پایان می پذیرد؟!

کسب مقام دوم جام جهانی ژیمناستیک توسط ورزشکار دارحلقه کرمانی موجب تحسین جامعه ورزش شد.

این درحالی است که فدراسیون ژیمناستیک از چندین ماه پیش بلاتکلیف مانده و در انتظار برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون به سر می برد.

فرامرز سنگینی عضو سابق تیم ملی ایران و دبیر پیشین فدراسیون ژیمناستیک می گوید: احمد کهنی به همراه مهدی الفتی از نوابغ و پدیده های ژیمناستیک ایران هستند که استعداد های بی نظیری به شمار می آیند. کهنی که در کرمان زیر نظر یک مربی زحمتکش به نام متین ابراهیمی تمرین می کند شانس زیادی برای کسب سهمیه المیپک دارد به شرط اینکه شرایط حضور وی در تورنمنت های کسب امتیاز المیپک مهیا شود.

سنگینی در ادامه افزود: بعد از بانو جمیله سروری که در المپیک 1964 توکیو وارد بازی های المیپک شده بود هیچ ورزشکاری از کشور ما موفق نشد که المیپکی شود. البته پیش از این نیز ژیمناست هایی همانند سعیدرضا کیخواه شایستگی المپیکی شدن را داشتن اما پشتیبانی های لازم از آن ها به عمل نیامد.

سنگینی درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت: هر فردی که بر روی صندلی ریاست می نشید باید در جهت یکپارچگی جامعه ژیمناستیک تلاش کند و از ظرفیت های بالقوه این ورزش بهره ببرد.

اسماعیل خرسندل کارشناس و مربی نام آشنای ژیمناستیک در این مورد می گوید: کهنی بیشترین شانس را برای المپیکی شدن دارد او باید بتواند در مسابقات دیگر کسب سهمیه المپیک نیز شرکت کند. متاسفانه در حال حاضر در ژیمناستیک نوعی بلبشو حکمفرما است.

سوای انتخابات فدراسیون که هنوز تاییدیه کاندیدا ها اعلام نشده است در هیات تهران نیز با کناره گیری رئیس آن بلاتکلیفی به وجود آمده است لذا در چنین شرایط باید به تک چهره های گلخانه ای توجه کرد تا زمانی که انتخاباتی درست صورت بگیرد و پشتوانه سازی جای کم کاری ها را بگیرد.

آخرین خبر اینکه مهدی الفتی دیگر جوان با استعدادی که از وی نام برده ایم شب گذشته در پرش خرک نقره جام جهانی را به دست آورده است.

گفت و گو: ج - دوستدار