پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فولاد همچنان مربی خارجی می‌خواهد

بدون شک باشگاه فولاد با توجه به تفکرات مدیرانش به دنبال مربی خارجی است.

نام‌های زیادی به‌عنوان سرمربی فولاد و جانشین جواد نکونام مطرح است. از ویسی می‌گویند و از محرم نویدکیا و سیروس پورموسوی صحبت شده است. واقعیت اما این است که باشگاه فولاد اصلا برنامه‌ای برای مربی داخلی ندارد. بعد از نتایج ضعیفی که جواد نکونام با تیم فولاد در این چند ماه اخیر کسب کرد زمزمه‌های استفاده از مربی خارجی در جلسات هیات‌مدیره شنیده می‌شد. این‌طور که شنیدیم آنها به دنبال مربی خوب و البته ارزان اروپایی بودند. درست براساس همین تفکر با اسکوچیچ مذاکره کردند و جواب منفی شنیدند آنها اما ناامید نشدند.

حبیب رضایی یکی از اصلی‌ترین اعضای هیات‌مدیره باشگاه فولاد طی سال‌های اخیر است که قدرت بیشتری گرفته است. بر این اساس او نقش پررنگی در تصمیم‌گیری‌های این باشگاه دارد. در واقع رضایی از ابتدا طراح و مغز متفکر این باشگاه بوده و همچنان نیز نظراتش مورد تایید دیگران است. به این ترتیب اگر باشگاه فولاد براساس تفکرات او تصمیم بگیرد که می‌گیرد مربی بعدی فولاد بدون شک خارجی خواهد بود.

 رضایی اعتقاد زیادی به استفاده از مربی خارجی دارد. در چنین شرایطی او نمی‌خواهد سوخت دهد چرا که می‌داند در تیم بیمار فولاد امکان ندارد تا پایان فصل اتفاق شگفت‌انگیزی رخ دهد. از این رو اگر مربی خارجی بیاورد، نتیجه نگیرد و نتواند با بازیکنان هماهنگ شود بدون شک هم مربی و هم هزینه‌ای که برایش شده است از بین می‌رود. در نتیجه با انتخاب رجبی سعی داشت برای این باشگاه زمان بخرید تا در ابتدای فصل بعد مربی بیاورد که هم بتواند تیم را ببندد و هم فرصت کافی برای شناخت از تیم را داشته باشد. با این حال رجبی گویا متوجه موقت بودنش شد و استعفا داد.

به هر حال تعداد زیادی از بازیکنان تیم فولاد در پایان فصل جدا می‌شوند و این تیم به روح تازه نیاز دارد. چند نفری هم که قرارداد دارند بدون شک یا با پول قبلی تمدید نمی‌کنند یا دیگر باشگاه‌ها زیر پایشان می‌نشینند. از این رو بازیکنانی نظیر حزباوی در خطر جدایی هستند و شاید حضور مربی خارجی بتواند مانع جدایی آنها شود.

گزارش: نیلوفر مژدهی