پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

دبیر فدراسیون فوتبال می رود؟!

درحالی که فوتبال ما همچنان اندر خم سرمربی به سر می برد کره جنوبی یکی از مطرح ترین مربیان اروپا را نامه سازمان بازرسی مبنی بر دو شغل بودن دبیر فدراسیون از سوژه های جالب امروز بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: هدایت‌ ممبینی داور بازنشسته فوتبال ایران، آذرماه سال جاری به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال منصوب شد. در حالی که گفته می‌شود در چند ماه گذشته نامه‌هایی برای عدم‌حضور او از سوی برخی نهادها به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، اما جدیدترین نامه مربوط به سازمان بازرسی کل کشور می‌شود.

سازمان بازرسی به‌تازگی در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده هدایت‌ ممبینی دوشغله است. وی علاوه بر فدراسیون فوتبال، در شهرداری یکی از شهرهای جنوب کشور مشغول به کار است و حقوق دریافت می‌کند.

به‌نظر می‌رسد با این شرایط ادامه فعالیت ممبینی در فدراسیون فوتبال با منع قانونی مواجه شده است. اکنون باید دید فدراسیون فوتبال چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد و آیا در نهایت این اتفاق منجر به تغییر در پُست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خواهد شد یا خیر.

شانس مسی برای بهترین شدن

مراسم برترین‌های فوتبال جهان از نگاه فیفا موسوم به «THE BEST» یا «بهترین» امروز (هشتم اسفند) برگزار می‌شود و دنیای فوتبال چشم انتظار مشخص شدن رقابت میان لیونل مسی، کیلیان ام‌باپه و کریم بنزما برای دریافت جایزه بهترین فوتبال جهان است.

هر سه بازیکن در سال ۲۰۲۲ عملکرد فنی و تیمی خوبی در باشگاه‌ و تیم ملی خود داشتند و همین مساله تردیدها درباره برنده بعدی این جایزه را افزایش می‌دهد.

کلینزمن در کره جنوبی

عملکرد کلینزمن ۵۸ ساله در عرصه مربی‌گری هیچوقت درخشان نبوده و به جز مقام سومی در جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه تیم‌ملی آلمان، عنوان دیگری کسب نکرده است. او پس از تیم ملی آلمان در بایرن مونیخ نتوانست عنوانی کسب کند و به فوتبال آمریکا رفت.

او در ادامه مسیر مربی‌گری‌اش، هدایت تیم‌ملی آمریکا را برعهده گرفت و نتوانست سهمیه جام جهانی ۲۰۱۸ را از منطقه آمریکای شمالی کسب کند تا شکستی دیگر در کارنامه او ثبت شود. آخرین تجربه مربی‌گری کلینزمن، هرتابرلین (فصل ۲۰-۲۰۱۹) بود که در آن پروژه هم شکست خورد.