پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بهترین های فوتبال جهان در یک نگاه

مسی آقای فوتبال جهان شد!

الکسیا پوتلاس و لیونل مسی در مراسم اهدای جوایز در پاریس تاج برترین های سال 2022 را کسب کردند.

مراسم اهدای جوایز بهترین های فوتبال فیفا 2022 که شب گذشته 27 فوریه در پاریس برگزار شد، الکسیا پوتلاس و لیونل مسی را به عنوان بازیکنان برجسته سال گذشته در کنار قدردانی از عملکرد برجسته مربیان، دروازه بان ها و غیره در بازی های مردان و زنان معرفی کرد.

در این مراسم حضور علی دایی به عنوان برجسته ترین چهره فوتبال آسیا نیز جلب توجه فراوان کرده بود.
برندگان بهترین جوایز فوتبال فیفا 2022:

بهترین بازیکن زن فیفا: الکسیا پوتلاس (اسپانیا/FC Barcelona Femení)
بهترین بازیکن مرد فیفا: لیونل مسی (آرژانتین/پاری سن ژرمن اف سی)

بهترین دروازه بان زن فیفا: مری ارپس (انگلیس/منچستریونایتد WFC)
بهترین دروازه بان مردان فیفا: امیلیانو مارتینز (آرژانتین/آستون ویلا اف سی)
بهترین مربی زنان فیفا: سارینا ویگمن (تیم ملی زنان انگلیس)
بهترین مربی مردان فیفا: لیونل اسکالونی (تیم ملی مردان آرژانتین)
جایزه پوشکاش فیفا: مارسین اولکسی (لهستان/وارتا پوزنان)
جایزه بازی جوانمردانه فیفا: لوکا لوچوشویلی (گرجستان/ولفسبرگر AC/U.S. Cremonese)
جایزه هواداران فیفا: هواداران آرژانتینی

اسطوره فوتبال و نماد جهانی لیونل مسی پس از پیروزی تاریخی آرژانتین در جام جهانی 2022 در دسامبر، با الهام از مهاجم پاری سن ژرمن، جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را به خانه برد.

الکسیا پوتلاس، هافبک اسپانیایی باشگاه بارسلونا فمنی، پس از یک سال موفق که باعث شد تیمش سومین عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد، برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن زن فیفا شناخته شد.
مری ارپس پس از یک سال که در یورو 2022 زنان یوفا را به همراه شیرزنان بالای سر برد، به عنوان بهترین دروازه بان زن فیفا انتخاب شد. امیلیانو مارتینز مهاجم آرژانتینی جایزه بهترین دروازه بان مردان فیفا را پس از عملکرد فوق العاده خود در جام جهانی 2022 دریافت کرد.
سارینا ویگمن، مدیر تیم ملی انگلیس، پس از هدایت شیرزنان به افتخار اروپا و دومین قهرمانی متوالی خود در یورو یوفا، بهترین مربی زنان فیفا را به دست آورد، در حالی که لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، بهترین مربی مردان فیفا را در کنار جام جهانی فیفا به کابینه خود اضافه کرد.

مراسم بهترین جوایز فوتبال فیفا همچنین گل برجسته سال را به رسمیت شناخت زیرا مارسین اولکسی جایزه FIFA Puskás را به خاطر پایان چشمگیرش دریافت کرد. لوکا لوچوشویلی، بازیکن گرجستانی، جایزه بازی جوانمردانه فیفا را برای قدردانی از واکنش مثال زدنی خود در حین بازی برای وولفسبرگر AC دریافت کرد، زمانی که بازیکن حریف بیهوش در زمین افتاد و لوکا به کمک او شتافت.

علاوه بر این، هواداران آرژانتینی به دلیل حمایت از تیم ملی در طول جام جهانی 2022، که شاهد تعداد قابل توجهی از سفر به قطر بود و میلیون ها هوادار از قهرمانان برنده خود در بوئنوس آیرس و در سراسر کشور استقبال کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
برندگان جوایز بهترین بازیکن، دروازه‌بان و مربی طی یک فرآیند رای‌گیری مشخص شدند که در آن چهار گروه، هواداران فوتبال، نمایندگان رسانه‌های منتخب و کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی از سراسر جهان حرف‌های برابر داشتند.

برگردان: هستی رفیعی