پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

رونالدو غایب مراسم بهترین های جهان

از سال 2006 که لیونل مسی، ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و کریم بنزما همگی به مراسم بهترین فدراسیون جهانی فوتبال راه یافته بودند، رونالدو دیگر در این مراسم حضور پیدا نکرد.

رونالدو و مسی هر دو در 15 سال گذشته متوالی در این جمع حضور داشتند. با این حال، رونالدو که در ژانویه منچستریونایتد را ترک کرد و به النصر پیوست، رای کافی را از همتایان حرفه‌ای خود به دست نیاورد تا بتواند این بار جایگاهی کسب کند.

مسی که برنده جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا شد، در کنار امباپه و بنزما که نامزد دریافت جایزه مردان نیز بودند، حضور داشتند. هالند منچسترسیتی پس از گلزنی درخشان خود در سال گذشته، جایگاهی در خط حمله به دست آورد.

خط هافبک متشکل از کوین دی بروین از منچسترسیتی، کازمیرو که سال گذشته با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد قبل از رفتن به منچستریونایتد و لوکا مودریچ، که از زمان پیوستن به تاتنهام در سال 2012، موفقیت‌های بی‌نظیری با رئال داشته است.

در خط دفاعی ویرجیل فن دایک، مدافع میانی لیورپول، اشرف حکیمی از پی اس جی و ژائو کانسلو حضور دارند که در ژانویه من سیتی را ترک کردند و به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوستند.

تیبو کورتوا بازیکن رئال مادرید در دروازه است و در فصل 2021/22 فوق العاده ای را سپری کرد و رئال قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد.

Women's World 11 شامل چهار بازیکن از تیم برنده یورو 2022 انگلیس است. بت مید که با شش گل بهترین گلزن این مسابقات بود، در کنار الکس مورگان آمریکایی و سام کر از چلسی در خط حمله قرار دارند. لوسی برنز و لیا ویلیامسون در خط دفاع و کیرا والش در خط هافبک حضور دارند.

برنز و والش با هم تیمی های بارسلونا الکسیا پوتلاس و ماریا لئون همراه شدند. لیون دو نماینده در دروازه بان کریستین اندلر و مدافع وندی رنارد دارد و لنا اوبردورف از وولفسبورگ در خط میانی انتخاب شده است.

گزارش: عباس اسماعیلی