پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پرسپولیس مانند استقلال شد

گرچه تیم پرسپولیس در برابر تیم مسجد سلیمان این تیم قعر جدولی به یک پیروزی راحت دست یافت، اما گذر از همین تیم ته جدولی به نوعی الزام به حساب می آمد.

این الزام موجب شده تا استرس در روند حرکتی تیم پرسپولیس دیده شود. با اینحال شاگردان گل محمدی به آنچه که در افکارشان می گذشت به راحتی دست یافتند تا پرسپولیس برای باز پس گیری صدر جدول گام دیگری به جلو بردارند.

یکی از دلایل کسب نتایج خوب پرسپولیس در دو بازی اخیر که مقابل سپاهان و نفت مسجد سلیمان به دست آورده، بازگشت آرامش در اردوی پرسپولیس است. فاصله گرفتن گل محمدی از مصاحبه های حاشیه دار که پیش و بعد از هر مسابقه در برابر اصحاب رسانه می گرفت آرامش را به گل محمدی و نیز تیم پرسپولیس ارزانی بخشید تا در پرتوی این آرامش نتایج در خور توجه ای در کارنامه پرسپولیس ثبت شود.

البته در این میان نباید از تاکتیک تیمی و مسائل فنی تیم پرسپولیس که برای هر مسابقه روش های متفاوتی که حکایت از تنوع تاکتیکی را دارد غافل ماند. اکنون پرسپولیس راز و رمز و مسیر بازگشت مجدد به قدرت و نزدیک شدن به صدر جدول را به دست آورده است و همین اقدام موجب شده تا صدر جدول لیگ پر التهاب و حساس شود.

این حکایت چندی پیش در اردوی آبی پوشان وجود داشت، درست در همان روزهایی که ساپینتو در کنار خط زمین به سوژه روز تبدیل می شد تا خوراک مناسبی برای مطبوعات و حتی کمیته اخلاق فراهم شود، در آن روز ها استقلال هم بدترین نتایج را به خود می دید، گرچه ساپینتو هنوز عادت خود برطرف نکرده است، اما در قیاس باگذشته کم رنگ دیده می شود.

با توجه به این مسئله، اکنون استقلال در هر بازی به نتایجی نزدیک می شود که باعث گرمابخش بازی های لیگ شده است، در این شرایط پرسپولیس و استقلال جهت باقی ماندن در قدرت به دلایل برگشت به عقب خود پی برده و فضایی را در فوتبال فراهم ساخته اند تا کمتر از ده هفته به پایان لیگ شاهد بازی های دیدنی، نتایج شایسته ولیگ جذاب وحساس باشیم.

گزارش: اکبر عزیزی