پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

افاضلی: گزینه‌های فدراسیون مهره سوخته‌اند

کارشناس فوتبال کشورمان بر این باور است که وقتی فدراسیون مربیان مدنظرش را لیست و در اختیار رسانه‌ها قرار داده، بدان معناست که تمایلی برای انتخاب سرمربی ایرانی ندارد.

هومن افاضلی در گفت‌ و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: من در فدراسیون فوتبال فعالیت داشته و در آمدن دو مربی خارجی به تیم ملی نقش داشتم. می‌دانم که پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی در فدراسیون به چه شکل انجام می‌شود. اینکه فدراسیون می‌آید و لیستی را به رسانه‌ها می‌دهد، این یعنی اینکه روی این گزینه‌ها نظر مساعدی ندارد و به نوعی گزینه‌های سوخته محسوب می‌شوند. از این جهت که فدراسیون اگر واقعا روی یکی دو گزینه خاص نظر مثبت داشته باشد نام آنها را تا وقتی که به نتیجه نهایی نرسیده‌اند اعلام نمی‌کنند. با آن چیزهایی که ما داریم در این چند روز می‌بینیم می‌توان به این نتیجه رسید که گزینه اصلی فدراسیون برای نیمکت تیم ملی بزرگسالان قطعا خارجی است.

وی با اشاره به انصراف گزینه‌های مطرح شده از هدایت تیم ملی تصریح کرد: این مربیان هم متوجه شدند که گزینه اصلی هدایت تیم ملی نیستند و به این خاطر تصمیم به انصراف گرفتند. آنها احساس کردند که روالی که برای انتخاب سرمربی طی می‌شود روال منطقی نیست و واکنش مناسبی را نشان دادند.

این کارشناس فوتبال در مورد انتخاب مربی ایرانی یا خارجی برای تیم ملی گفت: زمان زیادی تا جام ملت‌ها نداریم و بهتر است مربی ایرانی بیاوریم. به هر حال شما هر مربی خارجی که در ایران کار نکرده استخدام کنید، نیاز به زمان زیادی خواهد داشت تا از بازیکنان تیم ملی و کلا فوتبال ایران شناخت پیدا کند. در این زمان کم سرمربی خارجی کار سختی برای شناخت عمیق از تیمش خواهد داشت. با این وضع بهتر است که فدراسیون یک گزینه مناسب ایرانی برای تیم ملی انتخاب کرده و در جام ملت‌ها او را به خوبی بسنجد. اگر جواب داد با او تا رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ادامه دهد.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی