پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چند نکته برای کادرفنی تیم ملی

رفتاری که سنخیتی با فرهنگ والیبال ندارد!

دو تیم شهداب یزد و لبنیات هراز آمل به دیدار پایانی لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور راه پیدا کردند.

هر دو تیم با کسب دو پیروزی پیاپی اجازه ندادند مسابقه ای به بازی سوم کشیده شود.

در مجموع دیدار های برگزار شده در این مرحله گرمای خاصی داشت، پیکان که رافائل پشت خط زدن، به درد نخور و خارجی خود را به سکوی تماشاگران هدایت کرده بود با رضا رضایی در این پست عملکرد خوبی نسبت به بازی قبل داشتند.

اما همچنان در قطر قدرتی لنگ زد و پوریا فیاضی به تنهایی نتوانست یک تنه یک تیم باشند اما هراز در تمامی پست ها بازیکن خوبی داشت. ستاره هراز نشینان پوریا حسین خان زاده بود بازیکنی که در زمان مربیگری مسعود آرمات با تیم نوجوانان ایران خودنمایی کرد. اما اکنون یک ستاره جدید و بی مانند است البته که مجتبی میرزا جان پور و علی حاجی زاده مثلث پرقدرت تیم آملی را تشکیل دادند.

آنچه که این مسابقه را زیر سوال برد حمله نسنجیده محمدرضا حضرت پور لیبروی تیم بعد از پایان بازی به طرف تماشاگران هراز بود که صحنه ناخوشایندی را ترسیم کرد و فیلم آن در رسانه های بین المللی به عنوان یک اتفاق عجیب به تصویر کشیده شد.

درباره تماشاگران به اعتقاد ما با ضعف فرهنگی که در میادین ورزشی مشاهده می کنیم ناظران فدراسیون باید از همان اول جلوی شعار های ناپسند را بگیرند جایی که مربی تیم ملی مورد اهانت قرار می گیرد یا حمزه زرینی با الفاظ ناپسند تماشاگران مواجه می شود هیچ سنخیتی با فرهنگ والیبال ندارد. روزی پیش از آن در بازی لیگ یک نیز تماشاگرانی که منتسب به تیم تهرانی بودند با الفاظی همچون مافیا و... مربی نام آشنا تیم گلگهر را مورد اهانت قرار داده بودند.

عجیب اینکه آقایان ناظر مدعی بودند که چیزی نشنیده اند. نظارت فقط نشستن و تماشا کردن نیست.

اما در مسابقه دوم شهداب نزدیک بود در گرداب گرگان ها گرفتار شود و اگر امیر غفور با آن تکنیک عالی و چشم های بینا ناجی نمی شد پاسی های جوان سرنوشت مسابقه را به بازی سوم می کشاندند.

این بازی البته سرشار از فیرپلی بود و به ویژه حرمت گذاری متقابل امین اسماعیل نژاد و امیر غفور دو قطر پاسور عالی والیبال ایران نسبت به یکدیگر بودند. غفور در این مسابقه 38 امتیاز گرفت و باید گفت خدا قوت!

اما پرسش ما از کادر فنی تیم ملی این است که آیا سرعتی زن جوان مانند علیرضا عبدی را در تیم پاس گرگان دیده اند؟ آیا در لیست 50 نفره ای که پیشاپیش به سفارت یانکی ها فرستاده شد امثال عبدی، متین احمدی، رادین احمدی و... به حساب آمده اند؟

لطفا اشتباهات گزینشی لیگ ملت های پارسال را تکرار نکنید. مسابقه فینال لیگ برتر تک بازی و در روز سه شنبه انجام خواهد شد و چه حیف که فقط یک بازی سرنوشت لیگ 36 را مشخص می کند.

نویسنده: جمشید حمیدی