پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تاج مذاکره کرد

احتمال حل مشکل سرخابی‌ها افزایش‌ یافت

احتمال آزادسازی پول استقلال و پرسپولیس از AFC قوت گرفته اتفاقی که می‌تواند مانع بزرگ مجوز حرفه‌ای آنها را حل کند.

درحالی‌که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها قبل مطالبات ارزی انباشته زیادی را از فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار هستند به‌دلیل تحریم‌ها، هنوز هیچ راهکاری برای آزاد‌سازی این مطالبات بلوکه‌شده ایجاد نشده و تلاش‌ها برای رساندن این بدهی ارزی به سرخابی‌ها همچنان ادامه دارد.

اخیرا شنیدیم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که به‌تازگی روی صندلی نایب‌رئیسی در کنفدراسیون آسیا ابقا شده است، جلسه مهمی را با برخی مقامات ذی‌ربط در AFC برای حل‌وفصل این مشکل برگزار کند تا راه‌های آزاد‌سازی مطالبات ارزی سرخابی‌ها موردبررسی قرار بگیرد. در این زمینه شنیده می‌شود تعدادی از بانک‌های قطری نیز برای انتقال این پول آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا امیدواری‌ها در این خصوص برای رسیدن این پول به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و دیگر نمایندگان ایران افزایش پیدا کند.

 این درحالی است که تا یازدهم فروردین باید تیم‌هایی که برای مجوز حرفه‌ای اقدام کرده‌اند تمامی بدهی‌های داخلی و خارجی خود را تعیین‌تکلیف کرده باشند. استقلال که این روزها با مشکل بزرگ پرونده استراماچونی مواجه است، درصورتی‌که مذاکرات تاج موفق باشد می‌تواند امیدوار باشد که تا قبل از 11 فروردین بخشی از بدهی سنگین خود به استراماچونی را به این شکل تامین کند.

این در شرایطی است که پرسپولیس نیز بدهی به رادوشوویچ را در گذشته تعیین‌تکلیف و آن را اقساطی کرده است، اما از آنجا که تامین منابع مالی ارزی برای رادو و سایر خارجی‌های پرسپولیس در گذشته از برخی بانک‌ها و نهاد استقراض شده است، مطمئنا این مبلغ آزاد‌سازی‌شده برای سرخ‌ها نیز صرف تسویه‌حساب با این نهادها خواهد شد.

گزارش: نیلوفر مژدهی