جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

موسوی: مربیان ایرانی در حد تیم ملی نیستند

پیشکسوت تیم ملی گفت: هیچکدام از مربیان ایرانی موفق به کسب افتخاری در لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند که ما اعتماد کرده و حالا تیم ملی را به او بسپاریم.

علی موسوی در گفت‌ و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: برای همه مربیان ایرانی احترام قایل هستم‌ اما هیچیک از مربیان کشورمان را در شأن هدایت تیم ملی ایران نمی‌بینم. چرا که اگر مربی ایرانی داشتیم که توانسته باشد در رده باشگاهی تیمش را فاتح لیگ قهرمانان آسیا کند آنوقت می‌توانست گزینه تیم ملی هم باشد. ما به صورت تصادفی چند بار تا فینال لیگ قهرمانان صعود کرده‌ایم و در بیشتر موارد در همان دور گروهی یا مراحل ابتدایی حذفی با مسابقات وداع کردیم.

وی ادامه داد: اگر سرمربی ایرانی انتخاب شود همان فوتبال خوب هم انجام نمی‌دهیم. هیچ‌کدام از مربیان داخلی در حد نام بزرگی تیم ملی ایران نیستند. از طرفی شاکله اصلی تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند و با وجود بازیکنانی که تمامی تاکتیک‌های روز دنیا را در تیم‌های باشگاهی خود دیده‌اند، سخت است تا با مربی ایرانی کار کنند که از این تخصص‌ها دکر است. در نتیجه به مشکل می‌خورند.

پیشکسوت تیم ملی با اشاره به کم بودن امکانات ورزشی در کشور ما با سایر کشورهای جهان تاکید کرد: نکته مهم در زمان عقد قرارداد با سرمربی خارجی است. باید او را به صورت دقیق در جریان امکاناتی که در اختیار داریم قرار دهیم تا او بداند در چه شرایطی قرار می‌گیرد. ما در قیاس با کشورهای صاحب سبک، امکانات کافی در اختیار نداریم و سرمربی حقش است که در جریان کامل ساختارهای تیمش قرار بگیرد تا با آگاهی کامل قرارداد ببندد و در میانه راه پشیمان نشود.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی