پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

دایی، اینفانتینو و خلیج همیشگی فارس

ساعاتی قبل از برگزاری مراسم و معرفی بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال 2022 که در پاریس برگزار شد، علی دایی یکی از دعوت شدگان به این مراسم و به دور از چشم برخی ها دیداری کوتاه با رئیس فیفا  داشت.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: دایی در رابطه با دیدارش با اینفانتینو رئیس فیفا گفت: ایشان نسبت به من لطف دارند و اصولا در برگزاری چنین مراسم هایی هیچگاه ما را فراموش نمی کنند.

دایی افزود: از فرصتی که فراهم شد از ایشان گله کردم و او نیز در برابر گله گذاری من سرا پا به گوش بود. به وی گفتم، در مراسمی که برای مسابقات جام خلیج فارس ترتیب یافته بود، شما از نام خلیج فارس استفاده نکردید و بلکه آن چیزی را استفاده کردید که باب میل کشور های عربی بود. خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و هیچ قدرتی نمی تواند آن را تغییر دهد. برای اثبات آن اگر به تاریخ مراجعه کنید متوجه خواهید شد که خلیج فارس از دیر باز خلیج فارس بوده و هست و باقی خواهد ماند.

رئیس فیفا در پاسخ چنین گفت: عرب ها نام این مسابقات را به میل خود تعیین کرده اند و من هم نام آن مسابقات را بر زبان آوردم.

دایی ادامه داد: به هر حال من گله گذاری خودم را به عنوان یک ایرانی از اینفانتینو رئیس فیفا  به جا آوردم، گرچه در حال حاضر از مسائل فوتبال به دور هستم و قصد بازگشت به فوتبال را ندارم اما لازم دانستم که به جای دیگران از رئیس فیفا گله گذاری کنم.