جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

پیش بینی پپ گواردیولا، به حقیقت پیوست

منچستریونایتد دیشب در آنفیلد در لیگ برتر انگلیس با نتیجه 7-0 مغلوب لیورپول شد.

منچستریونایتد پس از فتح جام کارابائو در آخر هفته گذشته و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در اواسط هفته، دیشب وارد آنفیلد شد و امیدوار بود بتواند برای اولین بار در لیگ از زمان فصل 2015/16، مقابل لیورپول دبل کند.

تیم اریک ده هاگ در ماه‌های اخیر فوق‌العاده چشمگیر بوده است و اولین جام آنها از سال 2017 - که در جام کارابائو پس از پیروزی 2-0 مقابل نیوکاسل در فینال در ومبلی به دست آمد - نشانه واضحی از پیشرفت یونایتد بود.

قرمزها که تنها 5 بار در لیگ برتر قبل از دیدارشان از مرسی ساید شکست خوردند دو مورد از آنها در دو آخر هفته ابتدایی این رقابت ها بود. قرمزها در این فصل عادت به چشیدن طعم شکست نداشتند. بنابراین، کوبیدن 7-0 توسط شاگردان یورگن کلوپ یک شوک بزرگ به سیستم برای همه درگیران با یونایتد وارد شد.

واضح است که قرمزها اولین تیم تاریخ نیستند که به آنفیلد آمده و شکست سنگینی می‌دهند. در واقع، آنها حتی اولین تیمی در این فصل نیستند که چنین کاری انجام می دهند. تیم مرسی ساید در اوایل این فصل بورنموث را 9-0 در خانه شکست داد، و در حالی که یونایتد به وضوح آرزوهای بزرگتری نسبت به گیلاس دارد، لیورپول نشان داده است که می تواند بر هر کسی غلبه کند - به خصوص در زمین چمن خانگی.

در سال 2019، پس از اینکه مردان کلوپ پس از شکست 3-0 در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا را 4-0 در خانه شکست دادند، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی گفت که آنفیلد مانند "هیچ ورزشگاه دیگری در جهان" نیست.

این بازیکن کاتالانی که در دوران حضورش با آبی ها تا حدودی از رابطه عشق و نفرت با تماشاگران آنفیلد لذت می برد، اصرار داشت که جو ایجاد شده در زمین لیورپول خاص است و می تواند باعث شود حریفان احساس "کوچک بودن" کنند. گواردیولا از زمانی که سرمربی سیتی شد، تنها یک بار در مرسی ساید در لیگ برتر پیروز شده است.

او در واقع می تواند از تجربه خود در پایان یک شکست سنگین در آنفیلد استفاده کند. تیم سیتی او در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 با نتیجه 3-0 شکست خورد و در نهایت به دست تیم شایع کلوپ از رقابت ها خارج شد.

گزارش: عباس اسماعیلی