پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تیم ملی فانکشنال ایران به کره جنوبی می رود

تیم ملی کمیته فانکشنال فیتنس در مسابقه قهرمانی آسیا که در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد شرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مرتضی کاشانی سرمربی این تیم که کسب مدال برنز مستر المپیایی چین و مدال طلای الترا تریل ران ترکیه را در افتخارات خود دارد گفت: اولین مرحله گزینشی و انتخابی تیم ملی فانکشنال فیتنس جهت حضور در مسابقات آسیایی 2023 کره جنوبی برگزار شد.

وی در خصوص چگونگی و نحوه برگزاری رقابت های مرحله اول اضافه کرد: مرحله اول انتخابی در دو رده آقایان و بانوان برگزار شد که در رده  آقایان 150 شرکت کننده و در رده بانوان 70 شرکت کننده حضور داشتند و طی 4 روز و در 2 تست به صورت آنلاین برگزار شد، اما لازم است به یک نکته نیز اشاره کنم که متاسفانه برخی از قهرمانان سطح بالای این رشته با توجه به شرایط سنی و به لحاظ اینکه هنوز دوران مقدس سربازی را طی نکرده و مجوز خروج از کشور را ندارند، نتوانستند در رقابت های انتخابی و گزینشی شرکت کنند.

وی پیرامون انتخاب نفرات در این مرحله گفت: پس از بررسی امتیازات 20 ورزشکار آقا و 10 ورزشکار خانم داوری و انتخاب شده و به مرحله دوم رقابت های گزینشی و انتخابی راه یافتند .

وی در پرسش به این سوال که مرحله بعدی انتخابی در چه تاریخی برگزار می شود گفت: مرحله بعدی انتخابی روز جمعه 19 اسفند با حضور 30 شرکت کننده در دو رده آقایان ( 20 ورزشکار ) و بانوان ( 10 ورزشکار ) برگزار می شود که در پایان این مرحله 3 ورزشکار آقا و 3 ورزشکار خانم به اردوی نهایی تیم ملی راه خواهند یافت .

وی در خصوص زمان برگزاری اردو گفت: اردوی نهایی با حضور 6 ورزشکار از 7 فروردین تا 7 اردیبهشت به مدت یک ماه برگزار می شود و روز 7 اردیبهشت عازم رقابت های آسیایی 2023 کره جنوبی خواهیم شد.

کاشانی در خصوص رقبای ایران در آسیا و جهان گفت: در آسیا، ورزشکاران روسیه و استرالیا سخت ترین و جدی ترین  رقبای ما هستند و در جهان ورزشکاران آمریکا و کانادا هر ساله روی سکو می روند.