پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
در پاسخ به اعتراض داوران جوان

آسیاب به نوبت است...

تنی چند از داوران جوان از نحوه گزینش قاضیان فینال لیگ برتر والیبال انتقاد کرده اند.

آنها می گویند: چگونه است که یک داور دو سال پیاپی بازی پایان سال را قضاوت می کند اما ما ها که راهی طولانی این سر و آن سر کشور را با قطار و خودروی شخصی طی می کنیم و با دهه ها خطر دست و پنجه نرم می کنیم و حتی وسیله نقلیه دوستان ما در این رفت و آمد ها به کلی نابود شده است مورد حمایت قرار نگرفتیم.

درصورتی که سنگین ترین مسابقات را پشت سر گذاشته ایم. اینگونه تصمیمات انگیزه را در نزد داوران جوان از بین برده است.

در این رابطه باخبر شده ایم که پنج نفر از اعضای کمیته داوران متشکل از مسعود یزدان پناه، فرهاد شاهمیری، نادر انصاری، ابراهیم فیروزی و بهروز جعفری با بررسی نمرات داوران طول فرد و گزارش ناظرین داوری اقدام به گزینش داوران اول و دوم لیگ برتر کرده اند و هیچ اعمال نفوذی در کار نبوده است.

از فرهاد شاهمیری در اینباره پرسش کرده ایم او گفت: گزینه اول ریاست کمیته آقای داوود نافعی بود اما رای نیاورد و در نهایت آرای اکثریت منتهی به انتخاب آقای کیوان عابدزاده و مهدی نویدی شد.

شاهمیری با ذکر خاطره ای از گذشته افزود: زمانی من در بازی های المپیک پکن، لیگ جهانی و قهرمانی جهان قضاوت می کردم اما فینال لیگ داخلی ایران را به من نمی دادند، می پرسیدم کاظم آقا (نفر) ریاست ملی کمیته داوران پاسخ می داد آسیاب به نوبت است وقت قضاوت شما هم فرا می رسد. حالا هم به دوستان جوان می گویم کمی صبور باشید، شما حداقل 15 سال دیگر وقت قضاوت خواهید داشت.

گزارش: جمشید حمیدی