پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
غریبه پسندی تا کی؟!

حمید ناجی: فوتبال نفس های آخر را می کشد

پیشکسوت و ملی پوش سابق فوتبال از شرایط کنونی فوتبال ناراضی است. وی بی بند باری، دسیسه و دلال بازی را عامل اصلی روزهای تاریک فوتبال می داند.

حمید ناجی پیشکسوت فوتبال اعتقاد دارد، با توجه به شرایطی که در فوتبال حاکم است، این ورزش پر طرفدار که می تواند پاک باقی بماند، متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود مدیران غیر فوتبالی اش نفس های پایانی خود را می کشد.

ناجی اضافه کرد: در راس فوتبال مدیرانی بر مصدر کار قرار گرفته اند که فکر و ذکر آنها بر محور تمامی مسائل چرخ می زند جز فوتبال. در حقیقت طفل بی گناه فوتبال هیچ دلسوزی ندارد، آقایان چسبیده به فوتبال آنقدر با فوتبال بیگانه هستند که نام آنها بیشتر در کار تجارت یاد می شود تا در فوتبال.

چرا برای انتخاب مربی تیم ملی باید ماه ها مردم سرکار باشند؟ چرا باید هر روز یک وعده داده شود؟ یک روز مربی وطنی و روز بعد نام مربی خارجی مطرح می شود؟ اما بدانید که پایان این فیلمنامه به انتخاب مربی خارجی ختم می شود، این حرف من پیشکسوت بدون دلیل مطرح نمی شود، چون پول سود فراوان در انتخاب مربی خارجی دخیل خواهد بود.

اعتقاد شخصی ام بر این است که در این مقطع، باید تیم ملی را به دست مربیان ایرانی سپرد، نیرو های کار آمد و مربیان خوبی در اختیار داریم اما در نهایت تاسف شجاعت انتخاب مربی ایرانی از سوی مدیران فوتبال کم رنگ است.

اگر روزی مربی وطنی سکاندار تیم ملی شد، حتما باید به او اختیار تام داده شود و باید به او فرصت داده شود، در غیر اینصورت شک نداشته باشید که مربی ایرانی بدون اختیار سناریوی خراب کردن و تخریب شدن و بی کفایت جلوه دادن مربیان ایرانی در دستور کار قرار می دهد.

باید به مربیان ایرانی همانند مربیان خارجی اعتماد کرد. مربیان کار آمدی در فوتبال داریم که می توانند همراه با تیم ملی پیام آور شادی و قهرمانی در جام ملت های آسیا و در جام جهانی به تیم پدیده تبدیل شد.

به امیر قلعه نوعی نگاه کنید، معمولا در تیم هایی دیده می شود که آن تیم فاقد ستاره است، اما بهترین نتایج را دریافت می کند. چرا باور امیر قلعه نوعی در نزد مدیران فدراسیون کم رنگ نشان داده می شود؟ آیا وحشت آنها بر این است که قلعه نوعی بهتر و بیشتر از آنها در فوتبال سر رشته دارد؟ چرا نکونام را نادیده می گیریم؟ آیا اینان از کی روش پر هزینه و پر سر و صدا و بدون خروجی کمتر هستند؟ مشکل مدیران فوتبالی ما این است که غریبه پسند هستند.

گفت و گو: اکبر عزیزی