پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با سفیر ایران در بلگراد

حسن پور: از طریق ورزش به اهداف اقتصادی می رسیم

ورزش تفاهم بین المللی است و ورزشکاران کشور ها می توانند این ارتباطات را قوی ساخته و سبب اشتهار فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی شوند.

رشید حسن پور سفیر محترم ایران در کشور صربستان به خبرنگار البرز ورزشی گفت با همکاری های ورزشی ایران و صربستان می توانیم به اهداف خوبی در امر ورزش و اقتصاد برسیم چرا که این دو کشور دارای پتانسیل  های خیلی خوبی در کشتی، فوتبال و والیبال هستند. سال گذشته کشور صربستان میزبان مسابقات کشتی بزرگسالان جهان در بلگراد بود. در جریان همین مسابقات تفاهم نامه های اقتصادی و ورزشی خیلی خوبی صورت گرفت و قرار است در سال جدید وزیر ورزش صربستان با وزیر ورزش ایران دیدار داشته باشد تا بیشتر از گذشته در تمامی رشته های ورزشی همکاری شود.

من اعتقاد دارم این روابط دوستانه دولت ها  می تواند در ورزش اثر گذار باشد.

به طور مثال می توانیم در اولین اقدارم اردو های تدارکاتی در همه رشته های ورزشی بین هر دو کشور باشیم تا از تجربیات همدیگر استفاده بهینه کنیم.

در بخش اقتصاد هم با برند های ایرانی در حال حاضر همکاری خوبی داریم چون در سال گذشته بود که آقای مهندس مهدی یوسفی مدیر عامل نوین چرم ایران که یکی از برنده های معروف ایران است اسپانسر اقتصادی مسابقات ۲۰۲۲ کشتی بلگراد شد. تا مردم صربستان بیشتر با کشور ایران آشنا شوند. به هر حال امیدوارم سال جدید سال خوبی برای مردم ایران در ورزش و اقتصاد باشد.

گفت و گو: احمد دباغ