پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیونل مسی و خشونت و مواد مخدر در زادگاهش

ارتکاب 65 قتل در یک سال

لیگ برتر لاینکر پس از نقض سیاست رسانه های اجتماعی بی بی سی، ارائه «مسابقه روز» را متوقف می کند.

آرژانتین لیونل مسی می تواند به دلیل تهدیدات مواد مخدر از آرژانتین دوری کند.

موج خشونت مرتبط با قاچاق مواد مخدر در شهر روزاریو، زادگاه لیونل مسی، موضوع بحث تنش‌آمیزی در کنگره آرژانتین در روز پنجشنبه بود.

حتی آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین، سخنرانی کرد و در آن از مدیریت دولت بر این مشکل خاص دفاع کرد.

فرناندز که بر لزوم حمله به کانال های تامین مالی قاچاق مواد مخدر تاکید کرد، گفت: تنها در سال گذشته، 2077 نفر در روزاریو در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند، از نمایندگان خواست قانونی علیه پولشویی تصویب کنند.

فرناندز اعلام کرد: داروهایی که به روزاریو وارد می شوند به دلار و اسکناس پرداخت می شوند. اینجاست که واقعاً به آنها آسیب می رساند و ما درگیر آن هستیم.

وی همچنین گفت که فرماندهی در شهر سن نیکولاس بوئنوس آیرس با هماهنگی FBI و استان های بوئنوس آیرس، انتریوس، سانتافه و کوردوبا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوعات در حال ایجاد است.

اعزام نیروهای فدرال و ارتش به روزاریو

وزیر امنیت در برابر نمایندگان مجلس حاضر شد تا به موج فزاینده ناامنی در روزاریو، شهر زادگاه لیونل مسی رسیدگی کند، جایی که حداقل 65 نفر در سال جاری در نتیجه جنگ بین باندهای جنایتکار که برای کنترل استراتژی استراتژیک می جنگند کشته شده اند. مناطقی که می توانند مواد مخدر بفروشند.

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه از افزایش نیروهای فدرال حاضر در این شهرداری خبر داد. اکنون حداکثر 1400 سرباز جدید و همچنین اعزام سپاه مهندسی ارتش که وظیفه اصلی آن تسریع کار شهروندی در محله های حاشیه نشین روزاریو خواهد بود، حضور خواهند داشت.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، گابریلا سروتی، سخنگوی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح به معنای تاریخی آن به روزاریو نمی روند، بلکه بخشی از ارتش است که ساخت و ساز مسکن را همراهی می کند.

منبع: مارکا

مترجم: هستی رفیعی