پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

قلعه نویی جانشین کی روش شد!

امیر قلعه‌نویی برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.

در نیمه های شب یک تماس تلفنی و مذاکره با مدت زمان طولانی باعث شد تا نگرانی ها از اطراف تیم ملی دور شود.

مهدی تاج بعد از ناکامی در خصوص انتخاب مربی خارجی با یک گردش 180 درجه ای به سمت انتخاب مربی داخلی چرخید تا نگرانی ها از اطراف تیم ملی زدوده شود.

وقتی که سانچز مربی مورد علاقه تاج به ناگهان سر از فوتبال اروگوئه در آورد، رئیس فدراسیون فوتبال را عملا در مسیری قرار داد تا با بازگشت به سمت و سوی مربی داخلی خود و تیم ملی را از بن بست خارج کند. شرایط موجود سبب شد تا تاج را وادار کند تا گزینه داخلی را بر مربی خارجی ترجیح داده و مربی داخلی جانشین کی روش در تیم ملی شود.

تماس تلفنی تاج در نیمه های شب با مدیران ارشد کارخانه گل گهر برای انتقال امیر قلعه نوعی به تیم ملی و خروج او از تیم سیرجانی شکل می گیرد. زمان مکاتبه مقداری طولانی به نظر آمد، اما خروجی مثبت همراه داشت. توافقاتی صورت گرفت و قلعه نوعی را جانشین کی روش در تیم ملی بدانیم و تایید این خبر از سوی یکی از خبرگزاری های رسمی دولتی روی خروجی قرار گرفت به این ترتیب شاید بازی هفته بیست و سوم تیم گل گهر سیر جان، آخرین حضور امیر قلعه نوعی روی نیمکت تیم گل گهر باشد.

انتخاب قلعه نوعی در مسئولیت جدید که تجربه این کار را از گذشته به همراه دارد، می تواند گزینه مناسبی تلقی شود، زیرا قلعه نوعی در حال حاضر   در متن فوتبال قرار دارد و زبان مشترک او با بازیکنان می تواند راه اوج گرفتن تیم ملی وجبران نا کامی ها را کوتاه کرده تا در جام ملتهای آسیا شاهدقدرت اول آسیاومهمتر از آنَ شاهد لبخند فوتبال باشیم چون عملکرد قلعه نوعی دچه در فوتبال ملی وچه در فوتبال داخلی حکایت از آن دارد که وی  در نزد مربیان داخلی نمونه ای مثبت  تلقی می شود که دیگران باو فاصله فراوان دارند.

گزارش: اکبر عزیزی