پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو با بهترین دریافت کننده لیگ برتر

همایون فرمنش: شاید به پلاس لیگا بروم

شهروز همایون فرمنش یکی از دو دریافت کننده برتر لیگ سال رو به پایان بار دیگر به تیم ملی دعوت شد.

همایون فرمنش نمونه و نموداری از بازیکنان فنی و خوش پرش والیبال دیار خراسان است که ما را به یاد مردان اندیشمندی چون نادر پاکرو در دنیای توپ و تور می اندازد.

با وی گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید؛

بازیکن چپ دست و قوی پنجه والیبال می گوید: لیگ پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و نظم خوبی در روند برگزاری به چشم خود و هیچ مسابقه ای کنسل نشد و این نمره مثبت برای والیبال باشگاه ما محسوب می شود.

اما تیم هایی به روی سکو ایستاده اند که تنها متکی با شش و هفت بازیکن نبودند و ذخیره های مطمئنی داشتند مثل تیم شهداب که من هم عضو این تیم بودم. اگر بخواهیم دلایل قهرمانی تیممان را واضح تر بیان کنم تجربه تیمی از یک سو و انگیزه های شخصی که بازیکنان ما داشتند سبب شد که بار دیگر به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. در تیم ما آقای مهدوی نقش مهمی در اتحاد گروه داشت اما ذخیره هایی داشتیم که هرگاه به زمین می آمدند می توانستند سرنوشت بازی را عوض کنند البته که مدیریت کلی در باشگاه هم جای خودش را داشت.

همایون فرمنش که پارسال از پلاس لیگای لهستان پیشنهاد بازی داشت در اینباره می گوید: سال پیش به دلیل توصیه بزرگتر های باشگاه ماندم اما امسال قصد دارم که لژیونر شوم البته در اینباره با مطالعه عمل خواهم کرد. معتقدم که حضور در لیگ های معتبر انگیزه های بیشتری به من می دهد.

وی درباره پدیده این فصل از لیگ برتر می گوید: به نظر من پوریا حسین خان زاده یک پدیده بود، دریافت کننده خوبی است که توپ را در ارتفاع بالا اسپک می زند و کتف بسیار پرقدرتی دارد، خوشحال هستم که وی نیز مانند من به اردوی تیم ملی دعوت شده است حضور در تیم ملی سوای افتخارات ملی و بین المللی که به همراه دارد باعث معرفی ستاره های والیبال ایران در سطح بین المللی می شود.

همایون فرمنش در خاتمه با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیان الکترونیک موجبات ارتقا والیبال را در مشهد فراهم می سازد سالی سرشار از خوشی و تندرستی را برای مردم ایران آرزو می کند و می گوید: امیدوار هستم که فشار های مالی هموطنانمان در سال جدید به حداقل برسد و رفاه به سوی مردم لبخند بزند.

گفت و گو: جمشید حمیدی