پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
با اهالی فوتبال در خصوص انتخاب امیر قلعه نوعی  در تیم ملی

خوشبین باشیم و حمایت کنیم

انتخاب امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بازتاب فروانی از سوی اهالی فوتبال داخلی و رسانه های خارجی داشت. در این مسیر اهالی فوتبال نگاه مثبتی به این انتخاب دارند.

* علی پروین: قلعه نوعی یک مربی به روز است، روزمه اش نشان می دهد که مربی موفق و کار آمدی محسوب می شود، در هر تیمی که فعالیت داشته آثار و کارنامه خوبی از خود به یادگار گذاشته است. شناخت قلعه نوعی از فوتبال و بازیکنان به اندازه ای است که حتی می داند در فوتبال پایه و امید ها کدام بازیکن شایسته است. زبان مشترک به قلعه نوعی کمک خواهد کرد تا در فرصت اندک یک تیم قوی را آماده سازد. شناخت او از لژیونرها بیشتر از هر مربی داخلی و خارجی است. موفقیت قلعه نوعی را باید در اعتقاد به شایسته سالاری جست و جو کرد. او تجربه کار در تیم ملی را دارد، انتخاب قلعه نوعی عقلانی به حساب می آید.

* علیرضا منصوریان: فکر می کنم آنچه که باید در گذشته و حتی در جام جهانی رقم می خورد اکنون اتفاق افتاده است. سکان تیم ملی در اختیار کسی قرار گرفت که کار بلد و به روز و دارای رزومه درخشان است. قلعه نوعی به حق به نیمکت تیم ملی راه یافت، حمایت از او عملا خدمت به فوتبال است، این حمایت فقط نباید از سوی اهالی فوتبال باشد بلکه فدراسیون فوتبال باید تمام قد پشت قلعه نوعی ایستاده و با فرصت دادن ابزارهای موفقیت را برای او فراهم سازد.

* جواد زرینچه: با دریافت خبر انتخاب قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی به وجد آمدم. انتخاب درستی صورت گرفت، در حقیقت با این انتخاب درخصوص اعتماد به مربیان داخلی به باور راه یافتیم. باید حمایت از او را هر روز پررنگ تر کرد. چون مربی داخلی است نباید از او فاصله گرفت، همانند مربیان خارجی با تمام امکانات باید به استقبال و حمایت از قلعه نوعی رفت.

* کریم باقری: از اینکه در سطح تیم ملی همه چیز رنگ و بوی وطنی به خود گرفته است خوشحالم. قلعه نوعی از مربیان شایسته فوتبال کشورمان به حساب می آید، به شخصه به این نوع انتخاب اعتقاد دارم و فکر می کنم با حضور قلعه نوعی بسیاری از مشکلات تیم ملی که پیش از این مربیان خارجی برای فوتبال ما ایجاد می کردند، کاسته خواهد شد.

* ابراهیم اسدی: کاپیتان سابق تیم پرسپولیس انتخاب امیر قلعه نوعی را فال نیک دانسته و اعتقاد دارد، باید زودتر از این ها این اتفاق رقم می خورد. فرصت را از دست دادیم و حتی می توانستیم به جای ویلموتس، امیر قلعه نوعی را وارد تیم ملی کنیم. به این انتخاب خوشبین هستم و می دانم که قلعه نوعی برای به قدرت رساندن تیم ملی و حفظ اعتبار خودش که با مشقت آن را جمع آوری کرده، شایسته سالاری را همچنان در دستور کارش قرار خواهد داد.

* حمید درخشان: اینکه یک مربی داخلی باید هدایت تیم ملی را در اختیار داشته باشد اتفاق خوب و قشنگی است. مربیان ایرانی شایسته نشستن بر روی نیمکت تیم ملی را دارند، قلعه نوعی هم از مجموع همین مربیان شایسته فوتبال کشورمان به شمار می آید که به درستی انتخاب شده است، البته او شاید مخالفانی هم داشته باشد که این طبیعی است، اما قلعه نوعی یک مربی به روز است و لازم است تا  از او حمایت شود، شک ندارم که قلعه نوعی از میدانگاه اولش در جام ملت های آسیا دست خالی باز نخواهد گشت.

* مجتبی جباری: باور کنید اگر بعد از مدت ها  یک تصمیم درست و عقلانی در فوتبال  گرفته شده باشد، آن همین انتخاب امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال است. قلعه نوعی را با توجه به سوابقش باید خود فوتبال دانست، با شناختی که از ایشان دارم می دانم که در فوتبال داخلی و فوتبال خارجی اطلاعاتش غنی و برابر با بسیاری از بزرگان است. ایشان می تواند با انتخاب چند دستیار و مشاور خوب سال ها در کنار تیم ملی باقی بماند. امروز، روزی است که قلعه نوعی می تواند حقانیت، توانمندی، شایستگی و لیاقت خود را بر همگان به اثبات برساند.

گزارش: اکبر عزیزی