پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کارشناس و پیشکسوت والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی

صابر کاظمی را نسوزانیم

والیبال ایران به مربیان خارجی نیاز ندارد بهروز عطایی سوای تجربیاتی که طی این سال ها به ویژه در مسابقات جهانی پارسال به دست آورده با انتخاب محمود افشار دوست پشتیبان خود را قوی تر ساخته است.

افشار دوست عضو کمیته مربی آسیا و مدرس این رشته است و با توجه به پیشینه ای که در تیم های ملی داشته می تواند هم فکر و یاور مطلوبی برای تیم ملی باشد.

استاد ناصر پیشوا مربی و بازیکن سابق رده ملی والیبال ایران که سال ها است در کشور کانادا با والیبال زندگی می کند در گفت و گو با البرز ورزشی می افزاید به اعتقاد من دعوت از مربی ایتالیایی و با بدنساز لهستانی برای تیم ملی توجیه چندانی ندارد چرا که خود کادر فنی ایرانی این توانمندی را دارند که بتوانند تیم را هدایت کنند.

از یاد نبرده ایم که آقای آلکنو مربی روسی سابق تیم ملی به خبرنگاران ایرانی گفته بود: یک بدنساز در ایران وجود دارد که از بهترین های اروپا سر تر است چرا از پتانسیل های موجود کشورمان استفاده نکنیم؟!

درواقع والیبال سرمشقی شد تا فوتبال هم به مربی ایرانی و آقای قلعه نویی رویکرد پیدا کند.

پیشوا درباره لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی نیز می گوید: دعوت از سیدموسوی با یک علامت سوال بزرگ همراه است، من موسوی را دوست دارم بازیکن بزرگی بود ولی وقتی با آن مصاحبه و به طور ناگهانی تیم ملی را تنها می گذارد فراخواندن مجدد وی را منطقی نمی دانم.

امیر غفور البته بازیکن خوب و بسیار اخلاقمند است و می تواند به تیم ملی کمک کند اما نادیده گرفتن صابر کاظمی بی توجهی به استعدادی است که این جوان دارد حیف است که او را خط بزنیم چون در اینصورت ناچار  به خداحافظی زود هنگام از تیم ملی می شود صابر با ویژگی هایی که دارد می تواند تا 10 سال برای تیم ملی موثر باشد.

پیشوا درباره تغییرات کادر فنی در تیم ملی کانادا می گوید: در این کشور آب با جا به جایی ها تکان نمی خورد الان یک مربی آموزشی را جای مربیان بزرگی چون آنتیگا و گلن هوک گذاشته اند هیچ واکنشی بروز نکرد چرا که ورزشکاران به لحاظ فرهنگی پذیرفته اند تابع مقررات باشند.

گفت و گو: جمشید حمیدی