پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گفت و گو اختصاصی با سفیر کشور صربستان در تهران

تودورویچ: آرزوی سربلندی ایران را در مجامع بین المللی دارم

ورزشکاران ایران سال به سال پیشرفت می کنند و به استاندارد های بین المللی نزدیک می شود در این بین روابط بین دو کشور ایران و صربستان موجبات ارتقا دو جانبه ورزش این کشور ها را فراهم می سازد.

سفیر ورزش دوست کشور صربستان که با نمایندگان البرز ورزشی به زبان فارسی سخن گفته است با بیان این مطلب افزود: ایرانیان در جام جهانی کشتی بسیار خوش درخشیده اند و کشتی گیران ایرانی علاقه مندان زیادی در صربستان دارند.

چندی پیش تیم بوکس ایران به صربستان رفت و این ارتباطات به نفع ورزشکاران هر دو کشور بود.

دراگان تودورویچ اضافه کرد: حضور ارسلان کشتی گیر ایرانی در تیم ملی صربستان باعث شد که نخستین مدال طلای این ورزش برای کشور ما به دست آید و شاید قهرمانان دیگری در رشته های مختلف نیز مانند ارسلان به ورزش ما کمک کنند در حقیقت ما به دلیل قرابت های فرهنگی دو کشور می توانیم با این گونه تبادلات موجبات ارتقا ورزش ایران و صربستان سازیم.

در والیبال مربیان صربستانی نقش خیلی مهمی در توسعه والیبال ایران داشته اند بنابراین متوجه می شویم که این ارتباط، ارتباط دو جانبه می تواند ادامه یابد چون هدف ما این است که با کشور های دوست همکاری متقابل داشته باشیم.

آقای دراگان تودورویچ در آستانه سال نو ایرانی می گوید: آرزوی بزرگ من این است که اولا روابط دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند و در ثانی ایران در زمینه های بین المللی سربلند تر از همیشه باشد.

ورزش و فرهنگ در خدمت سیاست و اقتصاد تاثیرات متقابل خواهد داشت برنامه ای تنظیم کردیم تا سال جدید فوتبال ایران و صربستان با هم دیدار داشته باشند و در این زمینه در صدد هستیم که در سال جدید توافق نامه ای بین وزارت ورزش ایران و  صربستان به امضا برسانیم تا روابط ورزشی ما گسترش افزون تری پیدا کند.

سفیر محترم جمهوری صربستان که با مدیر مسئول و کارشناس کشتی پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت در تهران گفت و گو کرده است تاکید می کند که سال پیش شاهد تلاش های گروه اعزامی البرز ورزشی در جریان جام جهانی کشتی بوده ایم و اعتقاد دارم که حضور نمایندگان این رسانه چه در بعد انعکاس اخبار ورزشی و چه در زمینه انتقال مفاهیم فرهنگی و تلاش های اجتماعی به کشور شما تاثیرات غیر قابل باوری دارد.

گفت و گو: احمد دباغ