پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

ارلینگ هالند انسان نیست!

هالند پس از لیونل مسی در سال 2012، اولین بازیکنی بود که در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان پنج بار گلزنی کرد و این تنها رکوردی نبود که این بازیکن نروژی شکست.

او جوان‌ترین و سریع‌ترین بازیکنی بود که 30 گل در رقابت‌های بزرگان فوتبال اروپا به ثمر رساند و همچنین تاریخ باشگاه را ثبت کرد زیرا با 39 گل در یک فصل و سه ماه فرصت باقی‌مانده، بهترین گلزن سیتی در یک فصل شد پیشی گرفتن از 38 گل تامی جانسون در طول فصل 29-1928.

شرح بازی:

او مطمئناً نگرفتن گل در بازی اول را جبران کرد...

هالند از دقیقه اول پر جنب و جوش به نظر می رسید و حتی اگر این دیدنی ترین هت تریک او نبود، نشان دهنده اشتیاق سیری ناپذیر او برای گلزنی بود.

به سختی یک دقیقه پس از زدن ماهرانه دومین پنالتی خود در همین تعداد بازی، او یانیس بلاسویچ را سرنگون کرد و دروازه بان لایپزیگ را مجبور به ارسال ضربه بلند کرد. سیتی بلافاصله شکست خورد و زمانی که شوت دی بروین از تیر دروازه به بیرون رفت، هالند برای زدن سر زدن حضور داشت.

او با دو گل سیر نشد و پس از اینکه تلاش روبن دیاس از تیر دروازه خارج شد تا قبل از نیمه تمام هت تریک خود را تکمیل کند، خود را به سمت توپ شل پرتاب کرد.

او رکوردهای بیشتری را ارسال کرد و از کیلیان امباپه به عنوان جوان ترین بازیکنی که به 30 گل در لیگ قهرمانان رسیده و رود فن نیستلروی به عنوان سریع ترین بازیکنی که به این گل رسیده است، سبقت گرفت.

او پس از استراحت دو بار دیگر گلزنی کرد و توانایی بازی هوایی و سرعت واکنش فوق العاده ای را در منطقه نشان داد.

با این تدبیر رسانه های انگلیس نوشتند: شرم آور بود که گواردیولا تصمیم گرفت تا قبل از پایان نیمه دوم او را کنار بکشد!

گزارش: هستی رفیعی