پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رده بندی بهترین شب های خارج از خانه اروپایی لیورپول:

از معجزه استانبول تا لذت برنابئو

قرمزها در این سال‌ها از موفقیت‌های باورنکردنی اروپایی برخوردار بوده‌اند و رئال مادرید در روز چهارشنبه، به بهترین‌ها نیاز دارند.

تاریخ قرمزها مملو از بازگشت‌های غیرمنتظره و باشکوه، با پیروزی‌های اروپایی در بزرگترین میدان‌ها و بزرگ‌ترین صحنه‌ها است.

با این حال، حتی با وجود چنین میراث غنی، تیم یورگن کلوپ باید بزرگ‌ترین و غیرممکن‌ترین عمل فرار را در روز چهارشنبه انجام دهد، اگر می‌خواهد برای مدتی طولانی‌تر لیگ قهرمانان اروپا را سوسو بزند.

شکست 5-2 لیورپول مقابل رئال مادرید در آنفیلد در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی خود در ماه گذشته، آنها را در آستانه حذف قرار داد تا این هفته راهی پایتخت اسپانیا شوند. سانتیاگو برنابئو، ترسناک در بهترین زمان، این بار حتی بیشتر از این خواهد بود.

در تاریخ چمپیونزلیگ، هیچ تیمی تا به حال بازی حذفی خانگی را با سه گل از دست نداده و ریکاوری نکرده است. تنها یک تیم منچستر یونایتد در سال 2019  با دو گل شکست خورده و از آن عبور کرده است و حتی آن هم در دوران قانون گلزنی خارج از خانه بود.

به طور خلاصه، لیورپول باید با سه گل واضح فقط برای اجبار در وقت اضافه و اگر بخواهد بدون تنش ضربات پنالتی بازی کند، باید با چهار گل پیروز شود.

برای شرایط، تنها دو تیم تا به حال رئال را با سه گل واضح در یک بازی لیگ قهرمانان در برنابئو شکست داده اند و هر دو در یک دوره حضور داشتند. زسکا مسکو در مرحله گروهی 19-2018 با نتیجه 3-0 پیروز شد، قبل از اینکه آژاکس اریک تن هاگ لوس بلانکوس را با پیروزی 4-1 در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد.

بنابراین، تاریخ در کنار لیورپول نیست، اگرچه هواداران می‌توانند خاطره پیروزی 4- صفر مقابل رئال در سال 2009 را یادآوری کنند. آنها همچنین ممکن است به چند پیروزی خاطره‌انگیز دیگر قاره‌ای از این سال‌ها اشاره کنند.

در اینجا، GOAL  بهترین شب‌های اروپایی خود را دور از آنفیلد رتبه‌بندی می‌کند، که با بهترین از همه شروع می‌شود

- 1 معجزه استانبول - آث میلان 3-3 لیورپول (پیروزی لیورپول 4-2 در ضربات پنالتی)، 25 می 2005

باورنکردنی‌ترین فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 در ورزشگاه آتاتورک استانبول رقم خورد، زمانی که تیم ستاره‌های میلان کارلو آنچلوتی توسط قرمزهای رافا بنیتز شکست خورد.

به نظر می رسید که میلان در نیمه دوم در ترکیه به برتری 3-0 دست پیدا کند، اما لیورپول با سه گل در شش دقیقه نیمه دوم به طرز شگفت انگیزی پاسخ داد.

یرژی دودک یکی از قابل توجه ترین سیوهای تاریخ را انجام داد تا آندری شوچنکو را در وقت اضافه رد کند و وقتی پنالتی آرام شوچنکو در ضربات ضربات پنالتی مهار شد، لیورپول پنجمین و بعیدترین موفقیت خود در جام ملت های اروپا را کسب کرد.

خدایان روم2 - Roma 1-1 Liverpool (پیروزی لیورپول 4-2 در ضربات پنالتی)، 30 می 1984

پیروزی در لانه شیر و سپس مقداری. قهرمانی لیورپول در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 1984، مانند چلسی در مونیخ در سال 2012، به عنوان یکی از عملکردهای عالی یک تیم انگلیسی در اروپا کاهش می‌یابد.

رم که در ورزشگاه اختصاصی خود بازی می کرد و در نتیجه 90 درصد از هواداران حمایت می کرد، محبوبیت فوق العاده ای داشت، اما فیل نیل با گل نیمه اول هواداران میزبان را ساکت کرد و اگرچه روبرتو پروتزو گل تساوی را به ثمر رساند، شاگردان جو فاگان با خونسردی و تهاجمی بازی کردند. برای دیدن بازی تا پنالتی

در ضربات تیراندازی، "پاهای اسپاگتی" بروس گروبلر و ضربه بدون کنترل آلن کندی تعیین کننده بود، زیرا لیورپول پایتخت ایتالیا را با بهترین ظروف نقره ترک کرد.

گزارش: عباس اسماعیلی – منچستر یونایتد