پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

اینفانتینو مجددا رئیس فیفا شد

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با تحسین مجدد در کنگره تاریخی فیفا انتخاب شد.

جیانی اینفانتینو پس از انتخاب مجدد بدون مخالفت برای چهار سال دیگر در هفتاد و سومین کنگره فیفا در کیگالی، رواندا، برای دومین بار به عنوان رئیس فیفا خدمت خواهد کرد.

رئیس اینفانتینو بلافاصله پس از انتخاب مجدد برای خدمت از سال 2023 تا 2027 گفت:

رئیس فیفا بودن یک افتخار باورنکردنی، یک امتیاز باورنکردنی و همچنین یک مسئولیت بزرگ است. من واقعاً متواضع و متاثر از حمایت شما هستم و به شما قول می دهم که به خدمت به فیفا، خدمت به فوتبال در سراسر جهان و خدمت به تمامی 211 انجمن عضو فیفا ادامه خواهم داد.”

برای اولین بار در تاریخ خود، کنگره انتخابی فیفا در آفریقا برگزار شد. این روند توسط پل کاگامه، رئیس جمهور جمهوری رواندا آغاز شد. پرزیدنت کاگامه در سخنرانی خود از نمایندگان 208 انجمن عضو گرد آمده در کشورش استقبال کرد و به اینفانتینو به خاطر انتخاب مجدد قریب الوقوعش تبریک گفت.

رئیس فیفا بر نقش سازماندهی مسابقات و توسعه فوتبال تاکید کرد. اینفانتنیو اضافه کرد که جام جهانی آینده که 32 تیمی در استرالیا و نیوزلند در اواخر امسال برگزار می شود، مبلغ جایزه را به بیش از 150 میلیون دلار افزایش می دهد بیش از سه برابر ارزش آخرین تورنمنت در سال 2019 و 10. برابر بیشتر از سال 2015.

اینفانتینو همچنین به تغییرات قریب الوقوع در جام جهانی فوتبال زیر 17 سال در سطح دختران و پسران اشاره کرد که شاهد برگزاری آن مسابقات به صورت سالانه و همچنین راه اندازی سری جهانی فیفا و اصلاح شده فیفا با 32 تیم خواهد بود. جام جهانی باشگاه‌ها، با این هدف که به تیم‌های هر کنفدراسیون فرصت بیشتری برای رقابت در صحنه جهانی می دهد.

تداوم حکمرانی خوب نیز یک تعهد کلیدی بود - از جمله تغییرات اضافی در سیستم نقل و انتقالات و تعهد مستمر به پایداری مالی در سراسر هرم فوتبال. برای چرخه مالی بعدی، تعهد 11 میلیارد دلار درآمد طی چهار سال آینده بیان شد که نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به هدف اولیه 6.4 میلیارد دلاری نسبت به چرخه قبلی و افزایش 7.5 میلیارد دلاری درآمد است. که در نهایت گزارش شد.

تعهد فیفا به نسل‌های آینده نیز ذکر شد چه در زمین از طریق طرح توسعه استعدادهای فیفا یا خارج از آن از طریق بازی‌های مرتبط با فوتبال در حالی که رئیس فیفا اطمینان داد که فیفا موقعیت خود را به عنوان یک نیروی پیشرو جهانی در تضمین قدرت فوتبال حفظ خواهد کرد و برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی استفاده می شود.

برگردان: هستی رفیعی