پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

سخنان پایانی سال از زبان اهالی فوتبال

روزهای پایانی سال درجریان است، بر آن شدیم تا در روزهای پایانی سال با اهالی فوتبال گپ و گفت کوتاه با حال و هوای متفاوت داشته باشیم.

مهدی قائدی: کوتاه نخواهم آمد

بازیکن تاثیر گذار تیم استقلال پرده از یک سخن تازه برداشت. مهدی قائدی بازیکن تکنیکی و تاثیر گذار تیم استقلال حرف و سخن روزهای پایانی سال را در ارتباط با عدم حضورش در تیم ملی مطرح کرد و گفت: به عنوان یک بازیکن تابع تصمیمات مربی هستم. اینکه به تیم ملی دعوت نشدم ناراحت نیستم، به تصمیم قلعه نوعی احترام می گذارم و امیر خان را از بزرگان فوتبال می دانم. اینکه به تیم ملی دعوت نشدم پایان کار تلقی نمی شود، عدم حضورم در تیم ملی به من یادآوری کرد که باید بر تلاش خود بیفزایم. کوتاه نخواهم آمد، آنقدر تلاش خواهم کرد تا همان بازیکنی باشم که سرمربی تیم ملی انتظار دارد، تحول در من را همراه با تحول طبعیت خواهید دید.

قائدی اضافه کرد: هنوز جوان هستم در مسیری قرار دارم که دستیابی به افتخارات بزرگ دور از دسترس نخواهد بود، شک ندارم که با آمدن فصل بهار و شکوفا شدن طبیعت زنده، در فوتبال ملی ما نیز تحولات زیادی انجام خواهد شد تا جوانترها با حضورشان در تیم ملی یک تیم با قدرت با تازه های فراوان را رونمایی خواهند کرد.

جواد زرینچه: دلم به حال فوتبال می سوزد

مدافع سابق تیم ملی و استقلال می گوید: از ما که گذشت، امیدوارم نسل جدید به سرنوشت ما دچار نشوند در دنیا رسم است، وقتی یک بازیکن ملی پوش به بازنشستگی می رسد از وجود او برای تربیت نسل جدید استفاده می کنند، ما چنین تشکیلاتی در فدراسیون فوتبال نداریم. تشکیل سازمانی چون کمیته استعدادیابی می تواند کمک حال فوتبال شده و با این حرکت سرمایه هایی چون پیشکسوتان فوتبال را از کنج خانه خارج و به میدان فعالیت دعوت شده اند. امیدوارم در تحول طبیعت، در فدراسیون و فوتبال کشورمان شاهد تحول اساسی و با عطر و بوی بهار صورت بگیرد.

افشین پیروانی: سال نو با قهرمانی پرسپولیس

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای هموطنان از روز های خوب برای تیم پرسپولیس خبر داد.

پیروانی گفت: سال نو و تغییرات طبیعت می تواند برای تیم پرسپولیس خوش یمن باشد. به دنبال قهرمانی در لیگ و جام حذفی هستیم و بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس عزم خود را جزم کرده تا در سال جدید به این مهم دست یابند.

پیروانی اضافه کرد: وقتی که قرار است در سال جدید همه چیز تازه شود و طرح های نو و تازه به کار گرفته آید، چه اشکالی دارد که در فوتبال هم شاهد تحول باشیم. باید شرایطی را فراهم کرد که حق کسی در فوتبال پایمال نشود، اما در حال حاضر دل بسیاری از تیم ها به دلیل برخی از عملکردها از سوی عوامل وابسته به فدراسیون دل چرکین است.

حمید درخشان: بهار فوتبال کی فرا می رسد

پیشکسوت فوتبال به دنبال رویش بهار در فوتبال است. حمید درخشان پیشکسوت فوتبال می گوید: عمر ما گذشت اما هرگز چیزی به عنوان تحول در فوتبال ندیدیم. طرح و برنامه ها یکنواخت و تکراری شده است، در فدراسیون های جهان هر سال جهت ارتقا و رشد فوتبال کشورشان طرح های جدید به کار گرفته می شود، اما در فوتبال ما قیافه ها و طرح و برنامه ها تکراری شده است.

درخشان اضافه کرد: آرزویم این است که یک روز همزمان با تحول طبیعت، فوتبال هم دچار تحول شده و شاهد برنامه های نو باشیم.

محمد عمری: گام به گام، روزهای طلایی را ملاقات خواهم کرد

پدیده سال فوتبال قبل از اینکه سخن پایانی سال را بر زبان جاری سازد از البرز ورزشی بابت معرفی او به عنوان پدیده سال فوتبال تشکر کرد و گفت: برای دستیابی به آرزو هایت، هرگز زمان متوقف نخواهد شد. هرروزتان باید در قیاس با روز قبل متفاوت دیده شود. من هم در تلاش هستم تا گام به گام در مسیر پیشرفت به روزهای طلایی راه یابم. البته لازمه این کار تلاش روز افزون است. به تیم ملی فکر می کنم، چون پوشیدن پیراهن تیم ملی آخرین سنگر و بزرگترین افتخار برای یک ورزشکار به شمار می رود، نا امیدی برای من تعریف ندارد و حتی در بدترین شرایط باز امیدواری را حس و درک می کنم.

عمری در پایان اشاره داشت: برای من راهیابی به تیم در هیچ زمانی دیر نیست، امروز نشد فردایی هم وجود دارد، این دوره نشد، دوره های پیش رو وجود دارد، من به دوره های آینده فکر می کنم و تلاش خواهم کرد تا به آن برسم.

سیدحسین حسینی: با استقلال به جام فکر می کنم

سنگربان اول تیم استقلال اعتقاد دارد که تیم استقلال در این فصل از فوتبال بدون جام کارش را تمام نخواهد کرد.

سید حسین حسینی دروازه بان ملی پوش تیم استقلال می گوید: خواستن توانستن است اکنون که شاهد تحولات در فصل طبیعت هستیم، در نظر داریم که ما هم همراه و همانند چرخش سال عمل کنیم. نگاه ما از به آغوش کشاندن گرمای جام قهرمانی در لیگ برتر دور نیست.حرکت رو به جلو آغاز شد.

تحریریه البرز ورزشی