پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

ورزش کشور در انتظار معجزه

آید بهار و پیرهن بیشه نو شود * نوتر برآورد گل اگر، ریشه نو شود زیباست روی کاکل سبزت کلاه تو * زیباتر آن که در سرت، اندیشه نو شود

بهار معجزه خداوند است معجزه دوباره برخاستن و روییدن تازه، این روییش و معجزه ای که در فصل بهار دیده می شود ما را بر آن می دارد که به تغییرات اساسی و نگرش جدید در ورزش کشور امیدوار باشیم.

ورزش در کشوری که از نظر شاخص های بین المللی رتبه 101 شادی مردم را دارد و سالانه شاهد پرخاشگری ها بوده به روایتی مشمول شش میلیون نزاع خیابانی می شود می تواند معجزه کند. شادابی جامعه به ویژه نسل جوان در گرو ترویج و توسعه ورزش و هنر است. در بخش ورزش و تربیت بدنی متاسفانه ما نتوانستیم حتی جنبه های عمومی و اجتماعی آن را بست بدهیم و سهمی مهم در نشاط جامعه داشته باشیم.

حسرت ها را کنار می گذاریم و سال نو را با امید فراوان آغاز می کنیم و تاکید می ورزیم که ساختار ورزش کشور نیازمند دگردیسی و افکار جدید است.

در این روز ها اخبار ناخوشایندی به گوش می رسد از جمله مسایل مبتلا به باشگاه استقلال که دیرینه و پیشینه ای ارزشمند در عرصه اجتماعی و ورزشی دارد یکی از ایده ها و خواسته های ما و جامعه ورزش سر و سامان بخشیدن به پرسپولیس و استقلال است که اگر وعده ها تحقق پیدا کند نخستین نشانه های معجزه در ورزش را خواهیم دید.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی