پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کشتی ایران در سالی که گذشت

عامل: هیچ تیمی مثل ایران نبود

هشت مسابقه جهانی، چهار قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی نتایج بسیار خوبی را برای کشتی ایران در سالی که گذشت رقم خورد.

هادی عامل کارشناس زبده و گزارشگر کشتی با بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: باوجود گرانی ارز تمامی اعزام های کشتی گیران در رده های مختلف سنی جهانی و آسیایی و تورنمنت های بین المللی تحقق پیدا کرد که بیش از 50 اعزام برون مرزی را شامل می شود، از سوی دیگر فدراسیون کشتی در ایجاد زیرساخت های آینده نگرانه عمل کرد و خانه کشتی شهید صدرزاده، شهید هادی و کمپ تیم ملی شهید قاسم سلیمانی که پس از بازسازی به یکی از بهترین کمپ های دنیا تبدیل شده است.

ساختمان فدراسیون جدید، مدرن و شیک درست شده و حتی از مقر فدراسیون جهانی در سوئیس هم زیباتر است. وزیر ورزش روسیه که به ایران آمده بود محو تماشای چنین تشکیلاتی در کشور ما شده بود، سالن شهدای هفتم تیر که غیرقابل استفاده شده بود بازسازی و صاحب 500 تخت خواب برای استراحت کشتی گیران شهرستانی شد.

رستوران و خوابگاهش دلپذیر است، سالن جهانبخت توفیق به شکل زیبایی بازسازی شد و علیرضا دبیر به طرز تحسین برانگیزی به زیرساخت ها پرداخته است.

کشتی ایران نه تنها در بخش های یاد شده که در مسابقات نوجوانان جهان در ایتالیا در بخش آزاد کار ها چهارم و در فرنگی اول شده بود.

جوانان آزاد و فرنگی کاران ایران بر بلندای سکوی قهرمانی ایستاده اند و در بخش امید ها فرنگی کاران ایران قهرمان و آزادکاران نایب قهرمان شدند.

در مسابقات بزرگسالان جهان هم آزادکاران نایب قهرمانی را به ارمغان آوردند و در فرنگی رده چهارم را به خود اختصاص دادند.

اگر نخودی در مسابقات امید آزاد به اسرائیل برخورد نمی کرد تیم ما قهرمان می شد، ما در هشت مسابقه آزاد و فرنگی جهانی چهار سکوی قهرمانی و دو نایب قهرمانی را به دست آوردیم.

هیچ تیمی در دنیا نبود که در شش مسابقه روی سکو برود و بیشترین مدال ها را به خود اختصاص بدهد. در سال نو فروردین ماه قهرمانی آسیا را پیش رو داریم مسابقات جهانی صربستان بسیار مهم است چرا که چهره های برتر اولین سهمیه المپیک را به دست می آورند.

در حقیقت حاصل یک سال برنامه ریزی فدراسیون در این رقابت ها به عمل می آید. همزمانی بازی های آسیایی و مسابقات جهانی ایجاب می کند که ما در اوزان مختلف از دو کشتی گیر و به عبارتی دو تیم جداگانه استفاده کنیم.

تحریریه البرز ورزشی