پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازتاب درگیری در اردوی تیم ملی کشتی

چرا زارع آرام، از کوره در رفت؟

خبر درگیری فیزیکی دو قهرمان جهان در اردوی تیم ملی کشتی آزاد در نوع خودش بی سابقه بود.

اگر تاریخچه کشتی ایران را مرور کنید خواهید دید که فقط یکبار شادروان فریدون قنبری در اردوی تیم ملی با یکی از مربیان آن هم خیلی سطحی در گیر شده بود.

ولی درگیری محمد حسین زارع قهرمان جهان و المپیک در سنگین وزن آنهم با کامران قاسپور دارنده دو طلای جهانی این روز ها جز خبر های روز صفحه های مجازی شد

حال این درگیری بر سر چی بوده ما با پیگیری هایی که انجام دادیم بابت گرفتن یک عکس و استوری کردن آن شروع شده بود.

...ماجرای زد و خورد و یا به عبارتی حمله زارع به قاسمپور زمانی علنی شد که حکم اخراج یک طرف دعوا یعنی زارع از سوی سرمربی و فدراسیون صادر شد.

در واقع  اطلاع رسانی دست اندرکاران فدراسیون هم به این سبب انجام گرفت که بیم آن می رفت موضوع از سوی دیگر اردونشینان به اطلاع اهالی رسانه رسانده شود. بدیهی است در چنین مواردی و بروز اخبار غیر رسمی پیامدهایی هم به همراه دارد و شایعاتی را به دنبال خواهد داشت. وقتی کارشناسان مستقل امکان حضور در خانه کشتی را نداشته باشند چه بسا اخبار با حواشی و شایعات به گوش همگان برسد که این مسئله برای دست اندرکاران فدراسیون دردسر ساز خواهد شد.

به هر حال اخراج بلافاصله و تا حدودی شتابزده نماینده سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد و دارند مدال های جهان و المپیک گویای این قصیه است که سرمربی و مدیر تیم های ملی پیش از تشکیل جلسه کمیته انصباطی به این نتیجه رسیده بودند که مقصر اصلی ماجرا یک طرف درگیری، یعنی امیر حسین زارع است.

در تاریخ کشتی بی سابقه است که یک عنواندار جهان  و المپیک اقدام به ضرب و جرح اردونشینی دیگری بکند که او نیز مدال جهان و آسیایی دارد. جالب اینکه قاسمپور و زارع کشتی گیر یک وزن نیستند که رقیب محسوب شوند بلکه دو هم استانی توانمند و صاحب انگیزه اند که به سبب موقعیتی که دارند انتطار متانت و صبوری از آنان بیش از دیگران است.

گفته می شود بحث دو قهرمان بر سر استوری کردن عکس زارع اتفاق افتاده با این وجود هنوز نمی توان بدون بررسی جوانب در این رابطه نظر قطعی ارائه کرد. در هر حال موضوع هر چه بوده باشد درگیری فیزیکی دو قهرمان شاخص در اردوی فدراسیونی که ادعای اخلاق مداری دارد دور از ذهن است. شاید بتوان مسئله را به خستگی و فشار تمرینات اردونشینان ارتباط داد هرچند ادبیات برخی از مسیولین فدراسیون و کشمکش مدام آنها با افراد مختلف از یک سو و عدم مدیریت درست اردو و ضعف مدیریت فنی نیز می تواند در چنین مواردی دخیل بوده باشد.

فعلا که امیر حسین امکان حضور در مسابقات آسیایی را از دست داده و هنوز روشن نیست سرمربی و دست اندرکاران تیم برای وی چه تصمیمی خواهند گرفت. سوال اینجاست ملی پوش سنگین وزن کشتی و دارنده مدال های ارزشمند جهان و المپیک  که تاکنون کمترین بی انضباطی نداشته چرا به یکباره از کوره در رفته و به هم استانی خود حمله کرده است؟

این امر هم احتمالا در گیری در اردوی تیم ملی بر سر چی بود؟

گزارش: احمد دباغ