پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

با فوتبال در سال جدید

در ایام تعطیلات، تب فوتبال با اخبار متنوع همچنان پر سر و صدا نشان داد.

متاسفانه در این ایام دو تن از عزیزان فوتبال چشم از جهان هستی فرو بستند، استاد نایب روئین دل که پدر فوتبال به شمار می رفت، پس از سالها درستیز با بیماری، سر انجام تسلیم شد و دارفانی را وداع گفت.

به دنبال آن علی گیوه ای دروازه بان ملی پوش تیم های راه آهن و استقلال در برابر بیماری سرطان تسلیم شد و چشم از جهان فرو بست.

بعد از این دو اتفاق دردناک، دو بازی از سوی تیم ملی با مربی جدیدش، جان تازه ای به کالبد تیم ملی بخشید. تساوی 1_1 با تیم روسیه و پیروزی مقابل تیم ملی کنیا، حیات جدیدی در تیم ایجاد شد.

در کنار کسب این دو نتیجه، شکل تازه ای در روند حرکتی تیم ملی پدیدار شد که در 10 سال گذشته این اتفاق در هیچ تیم ملی دیده نشده بود. در تیم قلعه نوعی بازی با نشاط و بازی رو به بالا جانشین بازی بسته و بازی از نوع دفاع مطلق شده است.

طبیعی است که در روز های پیش رو شاهد تحول بزرگ از نوع بازی با طراوت از تیم ملی خواهیم بود. از دیگر مسائل انجام دیدار های هفته بیست و چهارم لیگ فوتبال برتر بود که با توجه به سال جدید مشکلات داوری هیچ تغییری در خود ندید و بلکه بدتر از گذشته دیده شد.

آسیب پذیری برخی از تیم ها شرایطی را ایجاد کرد تا آه و ناله تیم های برنده و بازنده شنیده شود. با توجه به این نکته مشخص است که در فوتبال کمتر شاهد تحول هستیم. بحث و مشکلات مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس همچنان باقی است که در باشگاه استقلال شرایط پیچیده تر از پرسپولیس نشان می دهد. در باشگاه استقلال گم شده مالی و نامعلوم ماندن برخی از هزینه ها بیشتر از پرسپولیس به گوش شنیده می شود.

گزارش: اکبر عزیزی