پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه

وضعیت اخطاری‌های استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی

پرسپولیس در آستانه دربی 10 بازیکن اخطاری دارد که اگر در بازی با مس کرمان کارت زرد دیگری بگیرند از همراهی سرخپوشان در دربی سرنوشت ‌ساز پایتخت محروم خواهند شد.

 علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحدت حنانوف، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، وحید امیری، مهدی ترابی ،محمد عمری و البته سروش رفیعی که یک‌بار مزه محرومیت را چشیده و این بار دو‌کارته است و با دریافت کارت سوم محروم می‌شود.

 با بررسی انجام‌گرفته مشخص می‌شود که بیش از نیمی از آنها بازیکنان مهمی برای یحیی هستند. از بیرانوند گرفته تا گولسیانی، سرلک، اسدبیگی (با توجه به مصدومیت کامیابی‌نیا)، امیری و عمری همگی نقش تعیین کننده‌ای در نتایج این تیم دارند.

 با توجه به شرایط حساس پرسپولیس در جدول، اگر یحیی بخواهد از همه نفرات مهم نامبرده در ترکیب استفاده کند به نوعی ریسک کرده و اگر ‌هر یک از آنها را هم روی نیمکت قرار دهد باز هم صدمه می‌بیند. از این رو چنین مساله‌ای را می‌توان یک بحران در تیم سوم جدول لیگ دانست.

از طرفی تیم فوتبال استقلال که هفته آینده در غیاب دو بازیکن خارجی و کلیدی خود به مصاف هوادار می‌رود برای دیدار هفته بیست و هفتم خود که در برابر پرسپولیس برگزار می‌شود چالشی از این جهت ندارد چرا که از جهت دریافت کارت زرد برای بازیکنانش خطری متوجه آنها نیست.

این در حالی است که بازیکنان این تیم تنها با دریافت کارت قرمز یا احیانا در صورت مصدومیت دربی شماره 100 را از دست خواهند داد.

البته از آنجایی که استقلالی‌ در لیگ بیست و دوم هنوز بازیکن اخراجی را در ترکیب خود ندیده است و اینکه برای هفته بعدی نیز روی کاغذ کار راحتی را پیش‌رو دارد استرسی از این بابت نخواهند داشت.

البته درخصوص مهدی قایدی نیز شبهاتی وجود داشت اما این در حالی است که این بازیکن تنها دو کارت زرد دریافت کرده و در صورت دریافت کارت زرد مقابل هوادار 3‌کارته خواهد شد.

گزارش: نیلوفر مژدهی