شنبه هشتم اردیبهشت ماه

تیمهای ایرانی لیزر انداختن را جدی بگیرند

پرتاب ترقه و حالا لیزر می‌تواند میزبانی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

اتفاقات بازی تراکتور و سپاهان باعث شد نهاد‌های نظارتی و اجرایی بر روند برگزاری مسابقات داخلی حساس شده و برای پیگیری موضوع اقدام کنند.

 سازمان لیگ از بازی سپاهان و پرسپولیس تا  بازی اخیر یعنی دیدار سپاهان و تراکتور همه شواهد و مدارک را در نامه‌ای برای دبیرکل فدراسیون ارسال کرد و کمیته انضباطی درخصوص این اتفاقات وارد عمل خواهد شد.

 به‌نظر می‌رسد باید هرچه سریع‌تر تمهیداتی اندیشیده شود تا این پدیده‌های نابهنجار در ورزشگاه‌ها تبدیل به عادت نشود. در هر صورت برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نزدیک است و دوباره میزبانی‌ تیم های کشورمان آغاز خواهد شد. برای همین اساس هرکدام از اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم اگر بخواهد در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه‌های ایران رخ بدهد می‌تواند تا لغو و تعطیلی بازی کار را پیش ببرد. در لیگ قهرمانان آسیا از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنند و مطمئنا برخوردها قهری‌تر و سختگیرانه‌تر صورت می‌گیرد.

این کمیته انضباطی است که مستقل از سایر کمیته‌ها می‌تواند در این مورد تصمیم‌گیری کند و برخوردهای لازم را انجام دهد. حضور تیم‌های سپاهان و نساجی برای فصل بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده و اگر تیم‌های دیگر مدعی بخواهند در لیگ قهرمانان شرکت کنند، اتفاقاتی که الان در ورزشگاه‌هایشان می‌افتد کار را برای آنها در آسیا و میزبانی‌شان سخت می‌کند. از این رو لازم است تا باشگاه‌ها در این خصوص اقدام کرده و هشدارهای کمیته انضباطی را جدی بگیرند چرا که  با لیزر انداختن در لیگ قهرمانان آسیا داوران دیگر به این راحتی با این موضوع کنار نمی‌آید.

گزارش: نیلوفر مژدهی