پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه
با اسپرا در المپیک

شیاری: با وجود دشواری، ایران صعود خواهد کرد

تیم ملی والیبال ایران در دشوار ترین گروه انتخابی المپیک قرار گرفته است و من با این نظریه که گروه یاد شده  گروه مرگ است موافق هستم.

مرتضی شیاری مربی ایرانی تیم ایالات متحده در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان مطلب فوق افزود: در گروه ایران حتی تیم مانند کوبا را هم نمی توان نادیده گرفت، کوبایی ها دوباره راه پیشرفت را پیدا کرده اند در گروه B  هم تیم ایالات متحده با تیم های قدری مصاف خواهد داشت اما تیم لهستان برای صعود در گروه خود مشکلی نخواهد داشت.

باتوجه به اینکه از هرگروه دو تیم صعود خواهد کرد ژاپنی ها همانند ایالات متحده المپیکی خواهند شد و ایران در گروه جا مانده ها شانس زیادی برای صعود خواهد داشت.

شیاری درباره میزان تدارک تیم ایالات متحده برای انتخابی المپیک گفت: مریبانی چون مکس هولت، ماگو تیا و توماس جاشکه به تمرینات بازگشته اند و آقای جان اسپرا چند جوان آماده را هم در کنار بازیکنان شناخته شده در اختیار دارد.

وی درباره موقعیت خود در تیم ملی آمریکا نیز گفت: هم اینک من سرگرم مسابقات دانشگاهی این کشور هستم و قرار بر این است که 10 – 15 بازیکنی که از شرکت در لیگ جهانی باز می مانند زیر نظر من تمرین کنند بنابراین در هفته های آغاز لیگ جهانی کنار تیم نخواهم بود اما در المپیک به حتم حضور خواهم یافت.

گفت و گو: جمشید حمیدی