چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
تشکیل مثلث رقابت حساس در بالای جدول؛

شهر آورد دیدنی تر شد!

استقلال با شش گل نسخه هوادار و ساکت را پیچید و برای پرسپولیس خط و نشان کشید.

سپاهان هم مس را ذوب کرد تا مثلث رقابت قهرمانی را تکمیل کند. از تقابل سرخابی ها در شهر آورد و نتایج حاصله، شاید سپاهان خشنود باشد و مسیر قهرمانی را هموارتر از گذشته جست و جو کند.

سپاهان دیشب در حضور هزاران تماشاگر صفاهانی در قامت قهرمانی ظاهر شدو مس رفسنجان را از پیش رو برداشت.

سپاهان در چهار دیدار باقی مانده باید با ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان مقابله کند که بر روی کاغد ساده تر از دیدارهای دو رقیب (استقلال و پرسپولیس) است.

رویاروریی استقلال و پرسپولیس در شهر آورد و نتیجه تساوی شاید نهایت آمال و آرزوی سپاهانی باشد تا آنها با امیدواری جاده قهرمانی را طی کنند.

البته باید توجه داشت که استقلال دو بازی‌ حساس با مس رفسنجان و تراکتور سازی را هم در پیش دارد.

پرسپولیس هم مانند استقلال  باید دو بازی‌ مهم را برگزار کند. یکی با گل گهر در تهران و در روز پایانی در قائم شهر با نساجی. معادلات و پیچیدگی جدول به نحوی است که لغزش هر یک از تیم‌ های تهرانی باعث بهره مندی سپاهان خواهد شد.

بنابراین باید قبول کرد که شهر آورد پایتخت این بار مهم تر و حساس تر از تمامی ادوار گذشته برگزار خواهد شد، تساوی در این دیدار بمثابه پایان رویای قهرمانی است. لذا همه در انتظار یک مصاف هجومی و یک بازی انتحاری هستند.

استقلال و پرسپولیس در مصاف با مس کرمان و هوادار فراتر از انتظار ظاهر و با پیروزی پر گل وارد شهر آورد شدند.

استقلال در روزی که قائدی و محبی در اوج آمادگی بودند و چشمی و رضاوند هم در مرکز میدان بازی چشم نوازی ارائه دادند جشنواره گل به راه انداخت. پرسپولیس هم در کرمان با بازی درخشان ترابی و سعید صادقی و دوندگی بی امان وحید امیری نمایشی متفاوت از گذشته داشت .

در خط دفاع سرخپوشان هم گلویسیانی و اسماعیلی فر با بینایی عمل کردند. بیرانوند هم نقطه اتکا تیم گل محمدی به شمار می آید.

مجموعه این عوامل و تقابل ستاره‌های این دو تیم از در پیش بودن یک‌ پیکار تماشایی در شهر آورد حکایت می کند.

برنامه ریزی مناسب برای استقرار هواداران دو تیم در ورزشگاه آزادی و انتخاب داوران و ناظران آماده و متشخص از ملزومات شهر آورد تهران است. امیدواریم شاهد نمایشی خوب و تاکتیکی و به دور از هیجانات گذشته باشیم و یک دیدار تماشایی را ببینیم.

نویسنده: احمد میرزاییان