شنبه هشتم اردیبهشت ماه
کشتی گیر عیالوار ایرانی در ژاپن

این مرد قهرمان آسیا تحویل می دهد!

در کشور ژاپن نیز مانند بسیاری از ممالک دیگر جوانان ایرانی تبار در ورزش نیز می درخشند از فوتبال و راگبی گرفته تا کشتی که در دیار سامورایی ها گل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ به نقل از ایسنا، در جریان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که چند روز پیش در آستانه قزاقستان به پایان رسید، آرش یوشیدا از ژاپن برابر ارشک محبی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در ادامه نیز مقابل رقبای خود پیروز شد و مقتدرانه به مدال طلای بزرگسالان آسیا رسید تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن برابر مدعیان آسیایی و جهانی خواهد داشت.

این کشتی‌گیر ژاپنی یکی از ۶ فرزند جواد اسفنجانی کشتی‌گیر سابق ایران است که نزدیک به ۳۰ سال است در کشور ژاپن زندگی می‌کند و تحت مربیگری پدرش موفق شده در سن ۱۹ سالگی بر سکوی نخست آسیا بایستد.

اما آرش که اخیرا قهرمان آسیا شده، تنها فرزند کشتی‌گیر این خانواده نیست. کیوان و امین و آریا و حتی دختر جواد اسفنجانی نیز کشتی‌گیر هستند و زیر نظر پدر در باشگاه تمرین می‌کنند.

هر چند بسیاری از کارشناسان از سبک مبارزه آرش در رقابت‌های آسیایی تمجید کردند اما "آریا" دیگر فرزند جواد اسفنجانی است که ۱۷ سال سن دارد و اخیرا با قهرمانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان ژاپن موفق شد به دوبنده تیم ملی این کشور برسد و قرار است در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم برای ژاپن مبارزه کند.