جمعه هفتم اردیبهشت ماه
شب درخشش معروف در ترکیه

اندیشمندانه عمل کنیم

شب گذشته والیبال کشور ترکیه تحت الشعاع درخشش فوق ستاره ایرانی بود.

در مسابقه حساس بین فنرباغچه و تیم پر ستاره زراعت بانک، تیم فنرباغچه درحالی که ست دوم و سوم را واگذار کرده بود با تغییر بازیکنان خارجی خود کار را به سعید معروف سپرد و او با کنترلی عالی یکی از زیباترین بازی های خود را به نمایش گذاشت.

تاجایی که گزارشگر تلویزیون ترکیه بار ها و بار ها از معروف تعریف کرده و وی را از بهترین پاسور های والیبال دنیا شمرد. ارزش کار پاسور پنجه طلایی ایرانی زمانی نمود پیدا می کند که دریابیم در تیم زراعت بانک، خوان توره نا، سوپر استار والیبال جهان و و چند بازیکن سرشناس ایتالیایی و بلغاری را  در ترکیب داشت.

نمایش پرشکوه معروف بار دیگر این پرسش را پیش آورد که آیا جای وی در تیم ملی ایران خالی است یا خیر تنی چند از کارشناسان دلسوز والیبال در تماس با البرز ورزشی تاکید کردند که هم زمان با بازگشت سیدموسوی باید از سعید معروف نیز دعوت کرد.

البته ما همواره به وداع در اوج بازیکن سرشناس اعتقاد داشته و داریم، قصد نداریم دردسر های سرمربی تیم ملی را افزایش دهیم و می دانیم که در بسیاری از کشور ها همانند لهستان (ولازلی)، ایالات متحده (کلایتون) در اوج درخشش کنار رفتند و مربی بزرگی چون دی جورجی ابرقدرتی همانند زایتسف را کنار گذاشت و آب از آب کنار نخورد.

اما دیدیم که ایتالیایی ها و حتی لهستان چگونه عاقبت اندیشی را چاشنی برنامه ریزی های خود کرده اند ولی ما در این روز ها که با مصدومان زیاد مواجه هستیم و در زمیتنه پشتوانه سازی در پست هایی چون پاسوری و دریافت قدرتی برنامه ریزی گسترده نداشتیم به واسطه ترافیک زیادی که در امر مسابقات سال جاری داریم بد نیست که با اندیشمندی بیشتری حرکت کنیم.

نویسنده: جمشید حمیدی