پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کاوه: هدف تزریق کشتی گیران جوان به تیم بزرگسالان است

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: هدف اصلی تزریق کشتی گیران نوجوان و جوان به تیم بزرگسالان است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ محسن کاوه در مورد برنامه های تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: پس از رقابت های قهرمانی کشور،‌ بلافاصله اردوهای ما شروع شد و ما به دلیل اینکه کشتی گیران جوان کم تجربه بودند در حین اردوها آن ها را در دو تورنمنت بین المللی نیز شرکت دادیم و محک زدیم.

وی تصریح کرد: سه اردوی قبلی ما در شهرهای کرمان، ارومیه و کرج برگزار شد و در حال حاضر نیز به میزبانی گروه انبوه سازان هوتن اردوی چهارم ما در قائمشهر در حال برگزاری است.

کاوه در مورد کیفیت برگزاری اردو ها اظهار داشت: خدا را شکر میزبانی خوبی از ما شد و کشتی گیران توانستند تمرینات مدنظر را به خوبی برگزار کنند. در حال حاضر نیز باشگاه انبوه سازان هوتن امکانات خوبی را در اختیار ما قرار داده و از نظر اسکان و تغذیه هم شرایط بسیار مطلوب است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مورد حضور در دو تورنمت واردانیان ارمنستان و دیمیتریف روسیه اظهار داشت: نفراتی که در اختیار داریم نسبت به تیم سال گذشته کم تجربه تر هستند و برای اینکه با تجربه بیشتری راهی رقابت های آسیایی و جهانی شوند، آن ها را در دو تورمنت شرکت دادیم.

وی با قدردانی از همکاری خوب فدراسیون کشتی و حمایت های لازم به جهت اعزام کشتی گیران گفت:  در جام واردانیان ارمنستان کشتی گیران میان وزن و سنگین وزن را شرکت دادیم و در رقابت های دیمیتریف روسیه نیز بیشتر کشتی گیران میان وزن و سبک وزن را اعزام کردیم.

کاوه در مورد نتایج این مسابقات گفت: نتایج خوبی به دست آمد البته در مسابقات ارمنستان به دلیل اینکه در ابتدای روند آماده سازی بودیم نتایج مانند جام دیمیتریف روسیه نبود اما در رقابت های روسیه بار دیگر کشتی گیران ما خوش درخشیدند و به مانند رقابت های جهانی اوفا، پنج مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کردیم. البته تفاوت این مسابقات با سایر رقابت ها این بود که در هر وزن شاید تا 20 کشتی گیر روس حضور داشتند و کشتی گیران ما با شکست 3 تا 4 حریف روس به مدال طلا رسیدند.

وی ادامه داد: در کل 10 نماینده کشورمان که در این مسابقات حضور داشتند، 8 مدال شامل 5 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز به همراه عنوان قهرمانی کسب شد که به نظرم قهرمانی با 10 کشتی گیر بین چند صد کشتی گیر روس بسیار با ارزش است.

مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه هدف فدراسیون کشتی و برنامه کشتی آزاد کشور، تزریق کشتی گیران نوجوان و جوان با کیفت عالی به تیم بزرگسالان است گفت: به این باور رسیده ایم که کشتی گیران جوان ما این توانایی را دارند که بتوانند در عین جوانی در رده ی بزرگسالان صاحب مدال شوند و انشاء اله که امسال نیز بتوانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.