پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پرسپولیس ۱ _ استقلال صفر

ماجراجویی ها ادامه دارد

پرسپولیس بازی سال را بردتا با این پیروزی.

موقتا به صدر جدول برسد.

این برد باعث شد تا ماجراجویی ها برای قهرمانی ادامه داشته باشد.

دربی ۱۰۰ را پرسپولیس نمره ۲۰ گرفت. یک گل زد و درجهت حفظ گل ارزیابی هایش بدون اشتباه پیش رفت تا یک شش امتیازی حساس دریافت کند.

اگر از وقت اول بازی بگذریم که بیشتر به آنالیز بازی تعلق داشت، نیمه دوم یک بازی هوشمندانه ای به حساب آمد که سهم پرسپولیس در این میان بیش از استقلال بود.

پرسپولیس بعد از ثبت گل آل کثیر در دقیقه ۵۰ با ابتکار عمل گل محمدی،نبض بازی را هوشمندانه در اختیار گرفت تا اسیر بازی احساساتی استقلال نشود. چند تعویض وتغییرات تاکتیکی باعث شد تا شاگردان گل محمدی هم مرکز ثقل زمین را در اختیار داشته باشند وهم با گماردن پنج مدافع به قلب دفاع خود عمق دهند،با آنکه استقلال هم چند تعویض داشت وسرعت بازی خودرا بالا برد،اما اشتباهات تاکتیکی اجازه نداد تا در برابر ارسال ها در مقابل مدافعان سرزن تیم پرسپولیس به نتیجه برسد،پرسپولیس در مسدود سازی کناره های زمین مهارت بالایی داشت،اما استقلال هرگز نتوانست کناره ها را خوب پوشش دهد،گذشته از آن ، قلب دفاع استقلال عمق نداشت واز این رو هم اشتباه زیادی را مرتکب شد وهم در برابر مقاومت وخود باوری آل کثیر خیلی راحت فرو ریخت.در این فروپاشی سیلوا مدافع برزیلی اشتباهات فاحشی از خود نشان داد،خصوصا روی ثبت گل آل کثیر تا غلامی دیگر مدافع میانی استقلال را هم کم فروغ نشان دهد،داستان دربی بایک گل به پایان رسید ،اما حکایت برای شناسایی تیم قهرمان همچنان باقیست.درخصوص دربی ۱۰۰ نا گفته های فراوان وجود دارد که عمدتا به بخش های تاکتیکی ارتباط خواهد داشت که به صورت روزانه به آنها اشاره خواهیم داشت.

گل

دقیقه: ۵۰ -آل کثیر

نویسنده: اکبر عزیزی