جمعه هفتم اردیبهشت ماه
گفت و گو با مرد کارساز میدان پرسپولیس

ترابی: با همین فرمان برویم، قهرمان خواهیم شد

شماره ۹ پرسپولیس، اکنون به بهترین بازیکن سازنده پاس گل تبدیل شده است.

او در دربی۱۰۰ بار دیگر هنر خود را به رخ کشاند و با یک پاس عمقی دیوار دفاعی استقلال را فرو ریخت تا عیسی آل کثیر نقش گلزن دربی را به خود بگیرد.

مهدی ترابی، حالا به روزهای بهتر از دربی فکر می کند و به دنبال قهرمانی در لیگ همراه با پرسپولیس است.

گپ و گفتی کوتاه با این بازیکن انجام داده ایم که در نوع خودش جالب است.

* مثل روز برایمان روشن بود که دربی بباز نیستیم

* استقلال را خوب آنالیز کرده بودیم. شناخت از استقلال به انداز های وجود داشت، ما پرسپولیسی ها استقلال را بهتر از خود استقلالی ها می شناختیم.

* گفته شده است، پرسپولیس با یک پاس و یک شوت و یک گل به پیروزی رسید. درست گفته شده است، مگر در فوتبال چند پاس رد و بدل می شود که با حجم تبدیل شدن به گل و یا یک شوت که در کنج دروازه قرار بگیرد همراه باشد، فوتبال همین است ما با یک پاس و یک شوت زدیم و بردیم و رفتیم به سوی قهرمانی.

اگر دیگران می توانند همین حرکت ما را انجام دهند، بفرمایند چرا می خواهند با سر پوش گذاشتن بر مسائل فنی خودشان، هنر دیگران را لوث کنند.

* با همین فرمان پیش برویم، قهرمان لیگ خواهیم شد و حتی قهرمانی جام حذفی را به خود اختصاص خواهیم داد اکنون پرسپولیس شخصیت یک تیم قهرمان را پیدا کرده است.

* می گویند تیم استقلال با توجه به پیروزی هفته قبل مقابل تیم هوادار که شش گل زد با غرور مقابل ما (پرسپولیس) به میدان آمد. بنده چنین اعتقادی ندارم آن شش گلی که استقلال به هوادار زد دیگر تکرار نخواهد شد، چون فاصله ها به این اندازه نیست، گذشته از این در زمان دربی هیچ نتیجه ای که هفته قبل به دست آمده تاثیر گذار نخواهد بود. دربی، دربی است فقط به خودش نگاه می کند.

* گلی که عیسی آل کثیر به عنوان ختم کلام دربی به ثمر رساند، ماحصل یک کار سازمان یافته بود، در دربی ما برنامه داشتیم. تمرکز و ثبات تیمی، حوصله همراه و همیار سازمان تیمی شده بود تا فاتح دربی۱۰۰باشیم اما در استقلال چنین چیزی ندیدم. آنها به جرقه و حادثه و بازی احساساتی دل بسته بودند. همین روش را در بازی های باقی مانده ادامه خواهیم داد.

گفت و گو: اکبر عزیزی