پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

حصاری: ولاسکو مربیان ایرانی را کوچک کرد

مربی که ماهی 10 میلیون تومان دستمزد بگیرد، مقابل بازیکنی که یک میلیارد تومان می گیرد صاحب اعتبار نخواهد شد. این حرف نادر حصاری مربی باتجربه بین المللی والیبال است که می گوید باید پشت مربیان وطنی گرم باشد و گرنه آنها هرگز موفق نخواهند شد.

حصاری می افزاید: مربیان خارجی در ایران از حاشیه امنیت برخوردار می شوند چون برخی ها کنارشان صاحب منفعت هستند اما مربی ایرانی خیلی مورد اعتماد این حامیان واقع نمی شود.

حصاری اضافه می کند: ولاسکو با همه تعاریفی که از وی می کنند مربیان ایرانی را خورد کرده و آنان را در حد توپ رسان تنزل داده بود، ولاسکو البته می گفت: من هم زمانی مثل شما بودم اما از هر مربی در روسیه، ایتالیا، آمریکا و روسیه چیزهایی آموخته ام تا ولاسکو شده ام. مربیان ایرانی هم باید آموزنده باشند به همین دلیل اعتقاد دارم که سکان تیم ملی در المپیک را باید به یک مربی بزرگ سپرد و مربیانی را کنارش قرار داد که ارزش سرمایه گذاری داشته باشند. المپیک جای شوخی نیست یک مربی بزرگ بیاوریم و بعد از المپیک مربیان ایرانی را مامور تشکیل تیم ملی سازیم. اگر برای تیم ملی هزینه نکنیم برای کجا باید پول بگذاریم؟

حصاری می گوید: مربیان ایرانی هم باید از همدیگر حمایت کنند اینکه مرتب همدیگر را بکوبند هرگز به جایی نمی رسند. ما 13 تیم سوپرلیگی داشتیم که با کمک مربیان می شوند 26 مربی، اینان باید کنار هم بنشینند و هماهنگ شوند و در جهت اصلاح و تقویت همدیگر تلاش کنند، با این روشی که هیچکس همدیگر را قبول ندارند مربیان ایرانی موفق نمی شوند. بازیکنان بزرگ اگر ببینند مربیان ایرانی ضعف دارند زیر بار آنها نمی روند پس اول باید در راستای یکپارچگی مربیان تلاش کنند.