جمعه هفتم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

گشتی در دنیای خبر نگاهی گذرا به رخداد های اخبار رشته های مختلف ورزشی است که خواندن آنها خالی از لطف نخواد بود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* در ادامه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا سینا افشین‌فر در ماده دهگانه به رقابت با سایر شرکت‌کنندگان پرداخت و در جایگاه دوم قرار گرفت.

افشین‌فر در پایان رقابت ماده دهگانه ۶۳۱۷ امتیاز کسب کرد و به مدال نقره رسید. ورزشکاری از قزاقستان طلای این ماده را از آن خود کرد.

پیش از این زهرا معماری و معصومه یوسفی در ماده پرتاب چکش به ترتیب مدال نقره و برنز دست پیدا کردند و ارسلان حمیدی هم در ماده ۱۵۰۰ متر برنز گرفت.

رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان قهرمانی آسیا از هفتم اردیبهشت به میزبانی تاشکند آغاز شده است و ۱۶ دوومیدانی‌کار ایران هم در این دوره از مسابقات حضور دارند.

* مسابقات جدول اصلی گرندپری شمشیربازی سابر در سئول (پایتخت کره‌جنوبی) برگزار شد و علی پاکدامن تنها نماینده ایران در این مسابقات، تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت اما در این مرحله توسط نفر اول رنکینگ جهان حذف شد.

پاکدامن ابتدا شمشیرباز قزاقستان را شکست داد و در گام بعدی نماینده بریتانیا را مغلوب کرد و در مرحله یک هشتم نهایی حریف نفر اول رنکینگ جهان شد که با نتیجه ۹ بر ۱۵ شکست خورد.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابز ایران در مسابقات قبل نیز در همان دور نخست حذف شده بود اما در گرندپری سئول توانست تا مرحله هشتم نهایی پیش برود.

* علیرضا صفارزاده رئیس سابق فداسیون ورزش های زورخانه ای درگذشت.

زنده یاد صفارزاده سال ۱۳۸۵ به عنوان رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی انتخاب شد. صفارزاده سال ۱۴۰۰ از سوی مهرعلی باران چشمه به عنوان مشاور عالی فدراسیون منصوب شد.

ریاست انجمن تیراندازی بسیج و ریاست انجمن پهلوانی و زورخانه ای بسیج از دیگر سمت های مرحوم صفارزاده در مدیریت ورزش است.

پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه شوت فقدان این چهره نام آشنای ورزش کشور را تسلیت می گوید.