جمعه هفتم اردیبهشت ماه

بازی‌ های آسان برای سپاهان

سپاهان جام حذفی را از دست داده است و حالا برای تحقق رویایشان به دنبال گزینه دوم یعنی لیگ برتر است.

وضعیت سپاهان در جدول رده‌بندی شگفت‌انگیز است. این تیم با 27 بازی، 56 امتیازی است و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

16 گل زده با تفاضل گل 24 حکایت از لیاقت این تیم برای کسب جام قهرمانی دارد اما شرایط وقتی متفاوت می‌شود که دو رقیب این تیم یعنی استقلال و پرسپولیس نیز وضعیت مشابه دارند و به‌شدت لایق کسب جام هستند.

از این رو است که بازی‌های باقی‌مانده برای هر سه تیم اهمیت ویژه پیدا می‌کند. در سه هفته باقی‌مانده تیم پیکان با دو تیم اول و دوم مدعی قهرمانی بازی دارد و به‌نوعی این رقیب معمولا خنثی در لیگ برتر نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین قهرمان خواهد داشت.

استقلال باید به مصاف صنعت نفت، مس رفسنجان و تراکتور برود درحالی‌که پرسپولیس در همین سه هفته به ترتیب با پیکان، گل‌گهر و مس کرمان بازی دارد. به نظر می‌رسد بازی‌های پرسپولیس راحت‌تر است اما وقتی می‌بینیم که سپاهان باید با نفت مسجدسلیمان، پیکان و نساجی بازی کند برای طلایی‌پوشان اصفهانی شانس بیشتری قائل هستیم.

این گمانه‌زنی‌ها البته روی کاغذ اعتبار دارد و این مستطیل سبز و اتفاقات درون زمین است که قهرمان را تعیین می‌کند. از این رو سپاهان اگر نمی‌خواهد یک فصل دیگر را با حسرت به پایان ببرد باید برنده هر سه بازی باشد درحالی‌که ملوان با تساوی که از سپاهان در اصفهان گرفت و آنها را از قهرمانی دور کرد نشان داد که این تیم عادت قبلی خود را فراموش نکرده است.

گزارش: نیلوفر مژدهی