جمعه هفتم اردیبهشت ماه
نگاهی به دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا

آفرین به مربیان علاقه مند بانوان!

در چهارمین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا رقابت ماده ۸۰۰ متر برگزار شد که طی آن دونده ایران موفق به کسب مدال نقره شد.

مانی مختاری در این ماده زمان ۲:۵۵.۶۸ دقیقه را ثبت کرد و به مدال نقره رسید.

پیش از این مهدی هفت‌چشمه در پرتاب چکش و یوف آذریان در ۲۰۰۰ متر مانع مدال طلا به دست آورند. زهرا معماری و معصومه یوسفی در ماده پرتاب چکش به ترتیب مدال نقره و برنز دست پیدا کردند. ارسلان حمیدی هم در ماده ۱۵۰۰ متر برنز گرفت و سینا افشین‌فر در دهگانه موفق به کسب نقره شد.

درباره عملکرد نوجوانان ایران در مسابقات یاد شده اظهار نظر های مختلفی ارائه می شود در اینباره روح الله گلستانی کارشناس و پیشکسوت دوومیدانی می گوید: از نگاه من هر دو گروه اعزامی خوب عمل کرده اند و باید مشوق نوجوانان کشور ما بود اما در این بین نقش دختران دوومیدانی بسیار پرنگ و ارزشمند بود و مربیان مظلوم دوومیدانی بانوان در حقیقت مزد تلاش و عشقی که به سازندگی دارند را گرفتند.

مربیانی چون خانم ها حکمت نژاد، ابراهیمی، توکلی نبی زاده و دکتر معظمی که در حقیقت با دست خالی و کمترین توجهات شاگردان ارزشمندی را تربیت کرده اند. باید حامی این سازندگان بود.

در بخش پسران هم ما زمانی می توانیم به عناوین کسب شده افتخار کنیم که نوجوانان را در فردای تیم ملی درخشان ببینیم. روزگاری دونده هایی مانند روستایی فر و... در نوجوانان داشتیم که چون حمایت نشده بودن از صحنه دوومیدانی دور ماندند. در زمان ریاست کفاشیان، کریمی و جلالی حقوق ماهانه لباس و کفش به قدر کافی در اختیار مربیان سازنده قرار می گیرد.

این شیوه باید ادامه یابد تا فردا وقتی که دونده های ما مقابل قهرمانان چین، ژاپن و کره قرار می گیرند حرفی برای گفتن داشته باشند. امروز تایلندی ها و هونگ کنگ نیز در دوومیدانی آسیا قدرتنمایی می کنند و ابر قدرت های قاره نیز نگاه خود را به مسابقات معتبر جهانی دوخته اند.

گفت و گو: ج - دوستدار