جمعه هفتم اردیبهشت ماه
حذف شه بخش در بوکس قهرمانی جهان

مظاهری: به جرقه ها دل نبندیم

دانیال شه‌بخش در هشتمین روز از مسابقات بوکس قهرمانی جهان تاشکند مقابل سیمئونوف روسنوف بلغاری به روی رینگ رفت.

او در راند اول پیروز شد اما در آغاز راند دوم به دلیل خطای غیرعمد روی حریف و خونریزی رقیبش، شه بخش بازنده اعلام شد. شه‌بخش تنها مدال آور تاریخ بوکس ایران در مسابقات جهانی است اما نتوانست در این دوره، مدال برنزش جهانی اش را تکرار کند.

او در مبارزه اولش مقابل نماینده تاجیکی پیروز شده بود. پیش از این امین مجنونی در وزن ۸۶ کیلوگرم، میثم قشلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۷ کیلوگرم در اولین دیدارهای خود مغلوب شدند از دور مسابقات کنار رفتند. عبدالمالکی و پوریا امیری هم که در دور اول پیروز شده بودند در دیدار دوم شکست خوردند و حذف شدند.

شاهین موسوی آخرین نماینده ایران در این مسابقات است که باید در دومین دیدار خود روی رینگ برود.

علی مظاهری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس در نفسیر عملکرد بوکسور های ایرانی  و شکست شه بخش گفت: زنگ خطر برای بوکس ایران به صدا درآمد. اینکه جرقه ای بزنیم و مثلا در یک مسابقه جهانی مدالی کسب کنیم نمی توانیم تعمیم پیدا کند. امروز حتی در بوکس آسیا نیز سوای تیم های تایلند و ژاپن و قدرت هایی مانند قزاقستان و ازبکستان کشور های عربی نیز تک ستاره هایی پرورش دادن که مدعی می نمایند مانند کشور اردن که بوکسور کم نظیری دارد.

مظاهری اضافه کرد: بوکس ما در برزخ بلاتکلیفی زمان زیادی را از دست داده است و وزارت ورزش باید هرچه زودتر نسبت انتخابات رئیس فدراسیون جدید اقدام کند. متاسفانه در سال های گذشته پشتوانه سازی خوبی نکردیم و بازیکنان ما خود را در حاشیه امنیت می بینند و انگیزه ها برای بهتر شدن از دست می دهد.

عضو سابق تیم ملی در پاسخ به پرسش ما که آیا بوکس ایران نیازمند مربی خارجی است گفت: کادر کنونی تیم ملی زحمت خود را کشیده اند و آقای نهرودی نیز مربی همه ی ما بوده است اما باید دید که بوکس ایران می تواند ماهی 500 میلیون تومان به یک مربی خوب خارجی بدهد.

آیا می توانیم هزینه های 50-60 بازیکن را برای اردو های دراز مدت تامین کنیم؟

از سوی دیگر در داخل ایران مربیان خوبی داریم که متاسفانه به هر دلیل خارج از بوکس قرار دارند، امیدوارم با انتخاب رئیس جدید بوکس افرادی که بزرگان این رشته را دوست ندارند جای خود را به جوانان و خبرگان پیشکسوتی بدهد که دلشان برای اعتلای ورزش ایران می تپد.

گفت و گو: عباس اسماعیلی